Згідно із статистичними даними Державної служби статистики України, за 2023 рік товарообіг між Україною та Бельгією склав 1022,2 млн дол. США, що на 1,5% більше обсягів торгівлі товарами за минулий рік. Обсяги експорту українських товарів до Бельгії склали 359,1 млн дол. США та зменшились на 23,1%, обсяги імпорту збільшились на 22,8% та склали 663,1 млн дол. США. Негативне для України за цей період сальдо склало 304,0 млн дол. США.
У структурі експорту українських товарів до Бельгії переважають поставки: насіння і плоди олійних рослин (31,0%); палива мінерального; нафти і продуктів її перегонки (18,5%); меблів (11,1%); зернових культур (10,3%); деревини і виробів з деревини (9,3%); реакторів ядерних, котлів, машин (3,4%); виробів з чорних металів (2,2%); жирів та олії тваринного або рослинного походження (1,8%); молока та молочних продуктів, яєць птиці; натурального меду (1,5%), їстівних плодів та горіхів (1,5%); електричних машин (1,4%).
У структурі імпорту бельгійських товарів домінують поставки: засобів наземного транспорту крім залізничного (20,7%); палива мінерального; нафти і продуктів її перегонки (13,5%); різноманітної хімічної продукції (8,2%); пластмаси, полімерних матеріалів (7,8%); фармацевтичної продукції (7,7%); алкогольні і безалкогольні напої та оцет (5,1%); реакторів ядерних, котлів, машин (5,0%); мила, поверхнево-активних органічних речовин (2,1%); електричних машин (1,7%).
За 2022 рік обсяги двосторонньої торгівлі послугами між Україною та Бельгією скоротились на 22,3% і склали 249,9 млн дол. США. При цьому експорт зріс на 22,4% до 170,3 млн дол. США, тоді як імпорт скоротився на 56,4% та склав 79,6 млн дол. США. Позитивне для України сальдо торгівлі послугами склало 90,7 млн дол. США.
Основними статтями експорту українських послуг до Бельгії традиційно були: послуги, пов’язані з фінансовою діяльністю, – 41,8% (↑2,05 р.), послуги у сфері телекомунікації, комп’ютерні та інформаційні послуги – 28,5% (↑15,1%), ділові послуги – 14,1% (↑6,7%), транспортні послуги – 11,9% (↓27,9%).
Основними статтями імпорту бельгійських послуг до України були: послуги, пов’язані з фінансовою діяльністю, – 52,9% (↓48,3%), послуги у сфері телекомунікації, комп’ютерні та інформаційні послуги – 13,9% (↓88,1%), транспортні послуги – 10,9% (↓79,1%), ділові послуги – 6,8% (↓26,8%), державні та урядові послуги – 1,8% (↓88,1%).
За даними Національного банку України станом на 31 грудня 2022 року в економіку України надійшло 57,2 млн дол. США бельгійських інвестицій, що складає 0,2% від загального обсягу інвестицій, залучених до української економіки.
Розподіл бельгійських інвестицій за сферами економіки відбувався наступним чином: у сферу промисловості надійшло 38,8 млн дол. США (67,9% від загального обсягу бельгійських інвестицій); у сферу оптової та роздрібної торгівлі, ремонту автотранспортних засобів і мотоциклів – 7,7 млн дол. США (13,4%); у сферу інформації та телекомунікацій надійшло 2,1 млн дол. США (3,6%) бельгійських інвестицій; у сферу сільського, лісового та рибного господарства – 5,7 млн дол. США (9,9 %); у сферу транспорту, логістики, поштової та кур’єрської діяльності – 0,3 млн дол. США (0,6%).
Також бельгійські інвестиції надійшли до таких сфер, як: професійна, наукова та технічна діяльність; будівництво; операції з нерухомим майном; охорона здоров’я та надання соціальної допомоги, діяльність у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування.
В Україні зареєстровано понад 120 підприємств, що мають бельгійські інвестиції. Основними сферами, де використовується бельгійський капітал, є: промисловість (основу складають виробництво харчових продуктів і машинобудування), торгівля і послуги, транспорт і телекомунікації, сільське господарство, логістика, технології та інновації. Найбільшими з них є бельгійсько-українське спільне підприємство Vatra-Schréder, компанія Ahlers Logistic and Maritime Services), французько-бельгійсько-нідерландська банківсько-страхова група BNP Paribas Fortis, підприємство Melexis, бельгійська компанія Quadrox International, підприємство SUN inBev, компанія з бельгійськими інвестиціями Peryprotekt, компанія Reynaers Aluminium, міжнародна корпорація Puratos.
Від початку повномасштабного вторгнення рф в Україну російський ринок офіційно залишили, призупинили діяльність в рф або в стані виходу з ринку рф понад 10 великих бельгійських компаній.
Зокрема, це компанії, які спеціалізуються в сфері будівництва та морського транспорту (Etex, DEME, Jan De Nul), хімічної промисловості (Solvay), консалтингу (Arthur D. Little), фінансів (KBC Group), маркетингу і реклами (IAB Europe) та продуктів харчування (La Lorraine Group).
Основним інструментом для просування української продукції на бельгійський ринок та пошуку бельгійських партнерів для українських підприємців є платформа МП «NAZOVNI». Станом на кінець 2023 року на платформі зареєстровано близько 200 заявок від українських експортерів, яким надається всебічне сприяння у досягненні їх цілей.
ВВП Бельгії у 2023 році становив 627 млрд євро, що на 19% вище від прогнозованих показників. Його структура виглядала таким чином: сільське господарство – 0,66%; промислове виробництво – 22,72%; сфера послуг – 68,26% (будівництво, торгівля, транспорт, комунікації, фінансові та бізнесові послуги).
За перші дев’ять місяців 2023 року загальний товарообіг Бельгії склав 781,4 млрд євро, бельгійський експорт – 396,3 млрд євро, імпорт – 385,1 млрд євро. Основні статті експорту та імпорту товарів є схожими: продукція хімічної промисловості, мінеральні продукти, машини та обладнання, транспортне обладнання, вироби з пластику, базові метали, продукти харчування, дорогоцінне каміння і метали, текстильні вироби, оптичні, точні і медичні інструменти, плодово-овочева продукція, продукти тваринного походження, інші товарні групи.
Найбільшими торговельними партнерами Бельгії є Франція, Нідерланди, Німеччина.
За здійснення зовнішньоекономічної діяльності в Бельгії відповідальні: Валлонське агентство з експорту та інвестицій («AWEX»), Фламандське агентство з питань торгівлі та інвестицій («FIT»), Брюссельське агентство з питань експортно-імпортних операцій («Brussels Invest&Export», у 2018 році перейменоване у «HUBBrussels»), Агентство з питань зовнішньої торгівлі Бельгії («BFTA») та Федеральна державна служба закордонних справ, зовнішньої торгівлі та кооперації розвитку Королівства Бельгія (МЗС).
Після початку повномасштабного вторгнення рф на територію України «AWEX» двічі організувала участь бельгійських компаній промислового, будівельного та енергетичного секторів у Міжнародній виставці з питань відбудови України «Rebuild Ukraine», яка відбулася у Варшаві (лютий та листопад 2023 року). У «FIT» призначено спеціального представника з питань відновлення України.
Бельгія на постійній основі надає гуманітарну та фінансову допомогу Україні, докладає значних зусиль для реалізації проектів з відновлення зруйнованої української інфраструктури й економіки України. Питання допомоги Україні займають важливу позицію на порядку денному бельгійського головування у Раді ЄС.
Найважливіше місце у пакеті бельгійської допомоги Україні належить питанням надання фінансової допомоги та використання на користь України заморожених російських активів. Так, у жовтні 2023 року Прем’єр-міністр Бельгії Александр Де Кроо наголосив на створенні Українського фонду, до якого увійдуть 1 млрд 700 млн євро, які будуть спрямовані на закупівлю військової техніки, гуманітарну допомогу та відновлення постраждалих регіонів України. За своїм походженням згадані кошти отримуються з податку на прибуток від заморожених російських активів, які знаходяться у фінансовому депозитарії Euroclear. Бельгія стала першою у світі країною, яка запровадила механізм використання заморожених активів рф на користь України.
Відповідно до інформації Федеральної державної служби закордонних справ, зовнішньої торгівлі та кооперації розвитку Королівства Бельгія, 1,5 млрд євро зі згаданого фонду заплановано на 2024 рік і 255 мільйонів євро – на 2025 рік. У 2024 році бельгійське агентство розвитку «Enabel» отримає 150 млн євро на проекти з відбудови, які реалізовуватимуться в Чернігівській області упродовж наступних чотирьох років. Бельгійська інвестиційна компанія для країн, що розвиваються, «BIO Invest» інвестує в Україну 10 млн євро для підтримки стійкості української економіки. Крім того, планується спрямувати 15 млн євро на гуманітарну допомогу у вигляді внеску до програми Світового банку «SPURR» (Спеціальна програма відновлення України та реагування на кризові ситуації).
Бельгія вже виділила фінансову допомогу Україні за посередництвом міжнародних гуманітарних організацій (допомога через агентства ООН (ЮНІСЕФ, OCHA, UNHCR, IOM, WFP, UNFPA тощо)), обсяги якої станом на сьогодні склали близько 63 млн євро. З початку повномасштабного вторгнення рф на територію України бельгійський уряд забезпечив поставку продуктів харчування та речей першої необхідності через бельгійський механізм цивільного захисту, – B-FAST (міжвідомча структура, яка організовує відправлення бельгійської екстреної допомоги за кордон).
Бельгія також виділила 8 млн євро на реалізацію ініціатив Міжнародного Комітету Червоного Хреста, які були спрямовані на підтримку місцевих громад у медичній допомозі, возз’єднанні сімей та підвищенні обізнаності щодо ризиків вибухівки, що не розірвалася.
Значна частина бельгійської гуманітарної допомоги спрямована на усунення глобальних наслідків війни, зокрема продовольчої кризи. У цьому контексті Бельгія виділила на 2024 рік 10 млн євро на реалізацію української ініціативи «Зерно з України». Ця програма передбачає постачання українського зерна до країн, вразливих до продовольчої безпеки.
Бельгія на постійній основі підтримує реалізацію проектів з відновлення та відбудови України, виділивши на їх реалізацію у 2024 році 30,9 млн євро. Станом на сьогодні Бельгія забезпечила фінансування проектів з відбудови та відновлення України за такими напрямами:
10 млн євро на відновлення лікарень через Міжнародну організацію з міграції;
1,5 млн євро для впровадження проектів в рамках Міжнародної організації праці;
6 млн євро для підтримки проектів Європейського інвестиційного банку та 2 млн євро для втілення заходів Світового банку.
У рамках сприяння відновленню української економіки бельгійське експортно-кредитне агентство «Credendo» відновило роботу покриття експортних транзакцій з Україною від імені бельгійської держави на суму 100 млн євро.
Бельгія приділяє також особливу увагу реалізації проектів з прав людини та боротьбу з безкарністю (передусім покарання військових злочинів), на реалізацію яких у 2024 році виділено 7,3 млн євро. Особлива увага в цих проектах приділяється становищу жінок і дітей. Виділені кошти спрямовано на виконання завдань такими структурами:
Управління Верховного комісара ООН з прав людини та Організацією з безпеки та співробітництва в Європі (спрямовано 800 тис євро);
Міжнародний кримінальний суд (спрямовано 1 млн євро);
Агенції ООН та Глобальний фонд тих, хто вижив (Global Survivors Fund, 3,5 млн євро);
Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) на захист прав дітей у збройних конфліктах (500 тис євро).
Станом на лютий 2024 року у Бельгії заморожено російські активи на суму понад 63,4 млрд євро, що є найбільшою сумою серед усіх держав–членів ЄС. Крім того, Бельгією було заблоковано російські фінансові операції (трансакції юридичних та фізичних осіб) на суму 192,5 млрд євро.
Процедура відкриття представництва іноземної компанії у Бельгії передбачає наступні кроки:
Рада директорів іноземної компанії має прийняти рішення щодо відкриття представництва офісу в Бельгії та призначення персоналу. Ці рішення, а також документи про реєстрацію корпорації, статутні документи, адреса представництва, документи, що визначають напрямки діяльності представництва мають бути переведені сертифікованим перекладачем із засвідченням апостилем та подані до комерційного суду за місцем відкриття представництва.
Документи щодо реєстрації представництва мають бути опублікованими у бельгійському офіційному виданні
До Національного банку Бельгії необхідно подати останні фінансові звіти. Представництво отримає реєстраційний номер й буде зареєстровано у місцевому органі контролю за сплатою ПДВ.
Також представництво має зареєструватися у Центральному реєстрі компаній Бельгії та отримати реєстраційний номер, який є основним ідентифікатором компанії (представництва) та має вказуватися на її офіційному бланку.
Документи на відкриття представництва мають подаватися офіційною мовою того з регіонів Бельгії, де відкривається представництво (у Валлонії – французькою, у Фландрії – нідерландською, у регіоні Брюссель-столиця – французькою або нідерландською).
З тарифними та нетарифними вимогами щодо відповідної української продукції можна ознайомитись на офіційному або на сайті КМУ, вони відповідають домовленостям в рамках ЗВТ ЄС, які на сьогодні застосовані в односторонньому порядку з боку ЄС. Детальну інформацію щодо умов імпорту конкретних товарів, зокрема молочної продукції, можна отримати на офіційному сайті Європейської комісії у розділі, присвяченому зовнішній торгівлі. Зокрема, інформація щодо імпорту до ЄС знаходиться за цією адресою: http://ec.europa.eu/trade/import-and-export-rules/import-into-eu/ .
Крім того, при плануванні роботи на ринку Бельгії, як і інших країн-членів ЄС, варто взяти до уваги домовленість щодо створення зони вільної торгівлі між Україною та ЄС. З 2015 року ЄС в односторонньому порядку відкрив свої ринки для українських товарі, поширивши на український експорт до ЄС положення щодо створення зони вільної торгівлі у частині торгівлі товарами.
Імпорт товарів до Бельгії здійснюється відповідно до правил та вимог Єдиного ринку ЄС.
Щодо питань фітосанітарний та зоосанітарний контроль можна звернутися до Федерального агентства з безпеки харчового ланцюга на наступним посиланням: https://www.favv-afsca.be/importationpaystiers/vegetaux/.
На сьогоднішній день між компетентними органами України та Королівством Бельгія на взаємній договірній основі погоджено форми ветеринарних сертифікатів на:
ветеринарний сертифікат на експортоване в Україну свіже м'ясо свиней;
ветеринарний сертифікат щодо експорту з Бельгії в Україну сперми кнурів;
ветеринарний сертифікат на експортовані в Україну ковбаси, консерви, стерилізовані, пастеризовані та інші готові до вжитку м'ясні вироби, що отримані з м'яса свиней та м'яса птиці та субпродуктів з цих тварин;
корми, що містять продукти тваринного походження, для експорту в Україну.
Процедура відкриття представництва іноземної компанії у Бельгії передбачає наступні кроки:
Рада директорів іноземної компанії має прийняти рішення щодо відкриття представництва офісу в Бельгії та призначення персоналу. Ці рішення, а також документи про реєстрацію корпорації, статутні документи, адреса представництва, документи, що визначають напрямки діяльності представництва мають бути переведені сертифікованим перекладачем із засвідченням апостилем та подані до комерційного суду за місцем відкриття представництва.
Документи щодо реєстрації представництва мають бути опублікованими у бельгійському офіційному віснику (Belgian Official Journal).
До Національного банку Бельгії необхідно подати останні фінансові звіти. Представництво отримає реєстраційний номер й буде зареєстровано у місцевому органі контролю за сплатою ПДВ.
Також представництво має зареєструватися у Центральному реєстрі компаній Бельгії та отримати реєстраційний номер, який є основним ідентифікатором компанії (представництва) та має вказуватися на її офіційному бланку.
Документи на відкриття представництва мають бути подані однією з регіональних мов Бельгії, де відкривається представництво (у Валлонії – французькою, у Фландрії – нідерландською, у регіоні Брюссель-столиця – французькою або нідерландською).
https://coventis.eu/establish-a-branch-office-in-belgium.html
https://www.coventis.eu/open-an-establishment-unit-in-belgium.html
https://www.companyformationbelgium.com/establish-branch-belgium
Загальна характеристика ринку державних закупівель Бельгії.
Бельгія є експорторієнтованою країною, де 80% виробленої продукції експортується, у переважній більшості до сусідніх країн: Франції, Німеччини та Нідерландів. А тому у країні створюються платформи для державних закупівель переважно для експортоорієнтованої продукції. Як приклад, можна назвати платформу «FOEDEX», створену у 2016 р. під егідою Бельгійського федерального агентства з безпеки харчових продуктів (AFSCA). Мета створення платформи – подвоєння експорту, особливо у треті країни (Африканський континент, Латинська Америка тощо). Всі приватні бельгійські компанії, які працюють у с/г сфері реєструються для участі у тендерах на зовнішній продаж їх продукції до 19 країн за межами європейського континенту.
Іншою формою ринку державних закупівель у Бельгії є відкриті внутрішні державні платформи, створені як на загальному федеральному рівні, так і у кожному з регіонів окремо: Валлонському та Фламандському регіонах.
Кожна платформа охоплює три типи тендерних договорів (секторів): державний, спеціалізований та приватний. Перший тип тендерних договорів пов'язаний з заключенням контрактів на постачання продукції та надання послуг державним інституціям, як наприклад, постачання продукції до освітніх та державних закладів: шкіл, дитячих садочків, пенітенціарних закладів, комунальних закладів соціальної допомоги, притулків для літніх людей тощо. Другий тип тендерних договорів пов'язаний з постачанням води, газу, електроенергії, наданням поштових та транспортних послуг у середині країни усім видам споживачів. Третій тип тендерних договорів стосується виконання робіт та надання послуг, які більше ніж на 50% субсидовані державними органами влади (наприклад, проведення ремонтних робіт чи надання послуг приватній лікарні, яка отримує державні субсидії).
Оголошення тендерів та підписання тендерних контрактів відбувається на основі чинного європейського законодавства (Директиви ЄК) та підпорядкованого під нього бельгійського законодавства, починаючи з 30 червня 2017 року.
Відповідно до тендерного договору, договором повинна бути призначена відповідальна особа в місцевій адміністрації. Ця особа несе відповідальність за керівництво та контроль за виконанням договору. Переможний учасник торгів зобов'язаний дотримуватися встановленого строку виконання тендерного контракту, який, однак, може бути продовжено. Якщо виконання договору не відбувається у встановлені строки, підрядник складає відповідний звіт. Повний звіт проведених робіт складається також наприкінці виконання контракту для одержання плати за проведені роботи. До участі у тендері допускаються компанії з будь-якої країни, які дотримуються основних законодавчих вимог проведення тендеру та вчасно і якісно зможуть подати звіт про проведені роботи.
Існуючі онлайн платформи для проведення тендерів та/або вебресурси, які містять інформацію про тендерні процедури та актуальні тендерні оголошення.
Федеральна (загальнодержавна) платформа для проведення тендерів у Бельгії
На федеральному (загальнодержавному рівні) організацією ринку державних закупівель у країні займається Служба державних закупівель Канцелярії Прем'єр-міністра (Le Service des Marchés Publics du SPF Chancellerie du Premier Ministre), до компетенції якої входять питання:
розробка, узгодження та моніторинг законодавства про державні закупівлі;
адаптування національного права до європейського права;
участь у європейських та міжнародних зустрічах та участь у численних бельгійських робочих групах у найрізноманітніших сферах, таких як адміністративне спрощення процедур чи забезпечення сталого розвитку;
займається підготовкою звітів для Європейської комісії або інших європейських партнерів;
створює тендерні майданчики (платфрми);
збирає та обробляє статистичні дані щодо контрактів у сфері державних закупівель, укладених у Бельгії;
надає юридичну консультацію Прем'єр-міністру та іншим членам уряду зі згаданого питання;
забезпечує функціонування секретаріату Комісії з державних закупівель, який складається з представників усіх рівнів влади, включаючи державні компанії, профспілкові організації та контролюючі органи;
надає висновки щодо всіх законодавчих та регуляторних ініціатив у сфері державних закупівель. Для цього Служба державних закупівель надає підтримку як з точки зору організації, так і за змістом.
У рамках згаданого органу існує також служба «Telemark» - агентство з питань спрощеннґ тендерних процедур та Відділ політики консультацій та закупівель (La cellule Conseils et Politique d'Achats - CPA) - консультує федеральні органи влади та надає їм правову підтримку політики закупівель в рамках виконання Королівського указу від 22 грудня 2017 року щодо централізованих федеральних державних контрактів у рамках федеральної політики покупки.
Федеральна платформа державних закупівель – «e-Procurement» подається чотирма мовами (французька, нідерландська, англійська та німецька) https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement та містить такі ключові складові:
«Application e-Notification» - електронна платформа для публікацій бельгійських органів державної влади, тобто для публікації потенційних контрактів першого типу тендерних договорів https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement/application-e-notification;
«Application e-Tendering» - електронна платформа для оголошення тендерів другого та третього типів, де публікуються заявки компаній про оголошення тендерів та приймаються заявки компаній-учасників https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement/application-e-tendering;
«Application e-Catalogue» - програма, за допомогою якої державний покупець може, з одного боку, керувати папками та каталогами, а з іншого - замовляти та керувати продуктами з цих каталогів. Тобто тут міститься інформація від постачальників, які в рамках тендерного договору пропонують каталоги своєї продукції в електронному вигляді та від замовників, які можуть керувати формами замовлення, розміщеними в цих каталогах. Тут можна знайти також організації, які надають свої каталоги в Інтернеті для власних користувачів або інших зацікавлених організацій. https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement/application-e-catalogue;
«Application e-Awarding» - програма, яка дозволяє державному покупцеві керувати бек-офісом своїх державних контрактів https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement/application-e-awarding;
«Module e-Auction» - електроний аукціон, де учасники торігів можуть пропонувати більш конкурентоспроможні ціни порівняно зі своїми конкурентами https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement/module-e-auction
Регіональні платформи для проведення тендерів у Бельгії – Валлонський регіон
У сфері державних закупівель у Валлонському регіоні існує дві платформи: «Clic local» - платформа у сфері закупівель агропромислової продукції, переважно локального виробництва для потреб шкіл, дитячих садочків, пенітенціарних закладів, комунальних закладів соціальної допомоги, притулків для літніх людей тощо, участь у ній беруть у середньому від 300 до 400 валлонських виробників агропромислової та харчової продукції. Детально з умовами функціонування згаданої платформи можна ознайомитися за таким посиланням: http://www.lecliclocal.be/mobile/index.php.
Існує також державна регіональна платформа державних закупівель у Валлонському регіоні, яка охоплює всі сектори економіки. Більш детально з цією платформою можна ознайомитися за таким посиланням: https://marchespublics.wallonie.be/
З метою полегшення пошуку на платформі створено програму «Обсерватор» («OCPW» - Observatoire de la commande publique wallonne). Її завдання полягає у виявленні, аналізі та повідомленні даних, що стосуються державних контрактів, укладених Державною службою Валлонії, та місцевими органами влади Валлонії. Проводить як якісний, так і кількісний тематичний аналіз, поширює передовий досвід щодо державних закупівель та результати своїх статистичних звітів на заходах та конференціях.
Для участі у тендерному конкурсі допускаються як бельгійські, так і європейські компанії. Проте останні повинні заповнити «Єдиний документ європейського ринку» (DUME). Також через додаток «Télémarc» буде здійснено перевірку податкового становище компанії, питання заборгованості та правове становище компанії (витяг з судового реєстру країни). Основна вимога до тендерної заявки – вона повинна бути подана французькою мовою.
Більш детальну інформацію про подання тендерних заявок можна знайти за посиланням: https://marchespublics.wallonie.be/home/entreprises/participer-a-un-marche-public/comment-remettre-une-offre.html. Переможець призначається за результатами тендерних торгів між компаніями-конкурентами, які подали заявки на участь у тендері.
|
Назва організації |
Основні напрями діяльності |
Веб-сайт, контактні дані (контактні особи) |
|
Федерація бельгійських торговельних палат |
Організація об’єднує 33 бельгійсько-люксембурзькі торгові палати |
|
|
Brussels Enterprises Commerce and Industry |
Торгова палата та об’єднання підприємств Брюсселя |
|
|
Invest in Wallonia |
Агентство із залучення іноземних інвестицій бельгійського регіону Валлонія |
|
|
Flanders Invesment and Trade |
Агентство із залучення іноземних інвестицій бельгійського регіону Фландрія |
|
|
Impulse.Brussels |
Агентство із залучення іноземних інвестицій бельгійського регіону Брюссель-столиця |
|
|
Belgian Foreign Trade Agency |
Бельгійське агентство міжнародної торгівлі |
|
|
Union Wallonne des Entreprise |
Спілка підприємств Валлонії |
|
|
Agoria |
Федерація підприємств технологічної промисловості |
|
|
Федерація бельгійських підприємств |
Об’єднує 50 тис. підприємств. Надає підтримку підприємствам Бельгії. |
|
|
Бельгійська федерація хімічної та біохімічної промисловості |
Об’єдннує 800 компаній. Надає підтримку підприємствам біохімічної галузі Бельгії |
|
|
Бельгійська федерація автомобільної промисловості Бельгії |
Об’єднання компаній автомобільної галузі Бельгії. Надає підтримку підприємствам автомобільної галузі Бельгії. |
|
|
Бельгійська федерація підприємств сфери медичних технологій |
Об’єднує 200 підприємств. Надає підтримку підприємствам галузі медичної техніки. |
|
|
PMS BMP |
Бельгійська федерація виробників будівельних матеріалів |
|
|
Feproma |
Бельгійська федерація трейдерів будівельними матеріалами. Об’єднує близько 250 підприємств, яким надає сприяння |
|
|
Confédération Construction |
Конфедерація будівельної промисловості Бельгії. Об’єднує 15 тис. підприємств галузі, яким надає сприяння. |
|
|
Бельгійська ділова асоціація мережа для гомосексуальних професіоналів |
Провідна бельгійська мережа для професіоналів, які належать до гей-спільноти Бельгії. |
Місто проведення виставкового заходу |
Назва виставкового заходу (мовою оригіналу та в перекладі українською) |
Термін проведення виставкового заходу (можуть змінюватися, потребують уточнення) |
Формат проведення (онлайн/офлайн) |
Організатор виставкового заходу (поштова адреса мовою оригіналу) |
Спеціалізація виставкового заходу |
м. Брюссель |
ESTETIKA 2020Естетика 2020 |
10.2021 |
офлайн |
Artexis Group Be-9051 Gent +32 (0)9 241 92 11 +32 (0)9 241 93 25
|
Виставка з питань парфумерії, косметики, догляду за шкірою |
м. Антверпен |
MAINTENANCE ANTWERP 2021Обслуговування Антрерпен 2021 |
10.2021 |
офлайн |
Artexis EasyFairs Rue Saint Lambert, 135 B-1200 Brussels Belgium +32 (0)2 740 10 70 +32 (0)2 740 10 75 |
Промислове обслуговування, охорона праці та безпека
|
м. Кортрейк |
MATEXPO 2021 МАТЕКСПО 2021 |
8-12.09.2021 р. |
офлайн |
Kennedypark 31 b b2 8500 Kortrijk Belgium +32 (0)5 621 08 32 +32 (0)5 625 79 82 |
Міжнародна виставка машин, технологій та матеріалів для будівництва та обробки деревини, дорожніх будинків, цивільного будівництва |
м. Брюссель |
Empack Brussels 2021Упаковка Брюссель 2021 |
27-28.10. 2021 р. |
офлайн |
Artexis EasyFairs Rue Saint Lambert, 135 B-1200 Brussels Belgium +32 (0)2 740 10 70 +32 (0)2 740 10 75 |
Виробництво пакувальних матеріалів, дизайн, устаткування та технології, переробка відходів |
м. Брюссель |
Salon de l’alimentation Bruxelles 2021Салон продуктів харчування Брюссель 2021 |
.10.2021р. |
офлайн |
Brussels Fairs and Exhibitions Place de Belgique 1020 Bruxelles Belgium +32 2 474 84 85 +32 2 474 80 52 Brussels Fairs and Exhibitions - http://www.bfe.be Web Site |
Продукти харчування |
м. Брюссель |
MEGAVINO 2021Мегавино 2021 |
10. 2021р.
|
офлайн |
Conceptum!
|
Виноробна продукція |
м. Брюссель |
AGRIBEX’2021АГРІБЕКС’2021 |
7-12.12.2021 р. |
офлайн |
Fedagrim Boulevard de la Woluwe 46 bte 4 à 1200 Bruxelles Belgium +32 (0)2 262 06 00 +32 (0)2 262 04 02 |
Сільське господарство, садівництво, тваринництво |
Дипломатична підтримка вітчизняних експортерів є одним з важливих напрямів роботи МЗС, яка спрямована на розширення географії ринків збуту та забезпечення галузевої диверсифікації вітчизняного експорту.
У контексті забезпечення реалізації національних пріоритетів, сприяння виходу українських експортерів на зовнішні ринки, захисту їхніх економічних інтересів за кордоном і залучення прямих іноземних інвестицій в економіку України з квітня 2013 року при МЗС діє Рада експортерів та інвесторів (РЕІ).
У рамках РЕІ на постійній основі здійснюється моніторинг та оперативне інформування національних виробників стосовно потенційних можливостей розширення української присутності на світових ринках, зацікавленості іноземних компаній у налагодженні контактів з вітчизняними партнерами.
Більш детально за посиланням https://rei.mfa.gov.ua/
Анкета експортера
https://rei.mfa.gov.ua/anketa-eksportera
Анкета експортера
https://rei.mfa.gov.ua/anketa-eksportera
Переваги бельгійського ринку:
Ця країна є унікальним перехрестям провідних європейських культурних середовищ – романського та германського. Часто розглядається у якості тестового ринку в контексті стратегії просування на ринку ЄС.
Велика купівельна спроможність бельгійців, яка базується на великих особистих статках бельгійців.
Стабільність бельгійського ринку: з одного боку, кризові явища у Бельгії проявляються не так гостро, як в сусідніх Франції, Великій Британії та Нідерландах, з іншого боку, й позитивні тенденції бельгійського ринку також зазвичай мають меншу амплітуду.
Нюанси бельгійського ринку, які варто враховувати:
Недостатня пропозиція нерухомості та відносно великі ціни. Наявні великі торговельні вулиці фактично зводяться до Рю Ньов (Rue Neuve) в Брюсселі та Мейр (Meir) в Антверпені. Великих торговельних центрів також мало.
Європейська федерація франчайзингу http://www.eff-franchise.com/.
Контроль та сертифікація https://www.sgs.be/fr-fr
Міністерство економіки https://economie.fgov.be/en
Федеральне агентство з безпеки харчових продуктів https://www.favv-afsca.be