• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • Français
Україна та Бельгія
Опубліковано 03 травня 2021 року о 18:40

Королівство Бельгія має цілком сприятливе географічне положення, адже розташована між Великобританією, Німеччиною і Францією, які є трьома основними економіками Європи. Зростання обумовлене інвестиціями і попитом домашніх господарств. Однак економічна криза, викликана пандемією Covid-19, відчутно скоротила економічне зростання, зафіксувавши негативний показник в 6,4% ВВП в 2020 році. Згідно з оновленим прогнозом МВФ від квітня 2021 року, очікується, що зростання ВВП відновиться на рівні 4% до кінця року та стабілізується на рівні 3,1% в 2022 році за умови відновлення світової економіки після пандемії.

За даними МВФ, державний борг Бельгії становив 115% ВВП у 2020 році, що набагато вище рівня 2019 року через кризу Covid-19. За оцінками МВФ, очікується, що він залишиться стабільним на рівні 115,9% в 2021 році і 116,2% в 2022 році. Дефіцит державного бюджету оцінюється в -4% ВВП в 2021 році в порівнянні з -3,5% в 2020 році і, як очікується, буде постійним в 2022 році (-4,1%). За оцінками, рівень інфляції збільшиться з 0,4% в 2020 році - через зниження цін на викопне паливо і оптових цін на електроенергію - до 1,7% в 2021 році в результаті позитивного внеску цін на енергоносії. Ця тенденція повинна трохи збільшитися до 1,9% в 2022 році.

Після кризи Covid-19 бельгійський уряд оголосив про величезне фінансове стимулювання в розмірі 3,1 млрд. євро, відстрочки в розмірі 13 млрд. євро та інші заходи щодо забезпечення ліквідності і гарантій у розмірі 50 млрд. євро. Незважаючи на підтримку фіскальними заходами, споживання та інвестиції впали в результаті обмежень на блокування в 2020 році. За прогнозами, зростання інвестицій домашніх господарств буде поступово відновлюватися завдяки сильним фундаментальним показникам. Очікується, що зростання інвестицій в бізнес буде відновлюватися повільніше, оскільки для перебудови ланцюжків поставок компаній потрібно більше часу, а невизначеність щодо розвитку попиту зберігається.

Рівень безробіття зріс до 5,6% у 2020 році через кризу Covid-19. За прогнозами, він буде рости і далі через більш високу ймовірність банкрутств в найбільш постраждалих секторах, таких як мистецтво, дозвілля, готелі та ресторани. МВФ очікує, що рівень безробіття продовжить рости до 6,8% в 2021 році, а потім знизиться до 6,6% в 2022 році. Безробіття непропорційно сильно вплинуло на молодь, неєвропейських іммігрантів і Валлонію в цілому. Низький рівень участі на ринку праці залишається серйозною проблемою для Бельгії в найближчі роки.

Основні галузі промисловості

При чисельності робочої сили близько 5,4 мільйона чоловік з 11,4 мільйона населення центральне географічне положення Бельгії та високорозвинена транспортна мережа сприяли розвитку добре диверсифікованої економіки з широким поєднанням транспорту, послуг, виробництва і високих технологій. Бельгія повністю залежить від іноземних джерел викопного палива, і заплановане закриття її семи атомних станцій до 2025 року має збільшити її залежність від іноземної енергії. Сільське господарство вносить невеликий внесок у ВВП (0,6%) в бельгійську економіку. Основними статтями с/г є цукровий буряк, овочі та фрукти, м'ясо і молоко.

На частку промислового сектора припадає 19,1% ВВП, в якому зайнято 20,6% робочої сили. Між трьома бельгійськими регіонами існують значні розбіжності: в той час як Фландрія досягла успіху в розвитку другої за величиною нафтохімічної промисловості в світі, Валлонія знаходиться в середині реструктуризації після закриття своїх вугільних шахт і великої кількості сталеливарних заводів. Брюссель відрізняється в галузі телекомунікацій, розробки програмного забезпечення, а також у фармацевтичній та автомобільній промисловості. Саме останній сектор, перш за все, зазнав найсерйознішої шкоди в результаті кризи Covid-19

Бельгійська економіка в значній мірі орієнтована на сферу послуг. Насправді, на частку третинного сектора припадає 69,5% ВВП і зайнято 78,4% активного населення. Брюссель, центр кількох європейських інститутів, численних дипломатичних представництв і різних груп інтересів, в основному засновує свою економіку на послугах. Туризм також є важливим сектором економіки. Через спалах коронавірусу, за оцінками, втрати доходів у туристичній галузі у Фландрії складуть більше одного мільярда євро на місяць.


https://businessculture.org/western-europe/business-culture-in-belgium/

 https://www.uniquelyphenomenal.be/en

За даними Державної служби статистики України, за результатами 2020 року Бельгія посідає 11 місце за обсягами двосторонньої торгівлі товарами між Україною та країнами Європи, що складає майже 2% від загального товарообігу з країнами Європи.

Також протягом вищезазначеного періоду загальний оборот українсько-бельгійської торгівлі товарами та послугами зменшився на 15,3% та склав 1347,4 млн. дол. США. Експорт українських товарів до Бельгії за 2020 рік зменшився порівняно з 2019 р. на 17,6% та склав 561,1 млн. дол. США, імпорт товарів з Бельгії зменшився на 4,2% та склав 526,2 млн. дол. США. Позитивне сальдо двосторонньої торгівлі товарами за підсумками 2020 року склало 34,8 млн. дол. США.

За підсумками 2020 року експорт українських послуг до Бельгії зменшився порівняно з 2019 роком на 2,8%, та склав 107,8 млн. дол. США, імпорт послуг з Бельгії зменшився на 13,4% та склав 152,3 млн. дол. США. Негативне сальдо двосторонньої торгівлі послугами за цей період 2020 року склало 44,6 млн. дол. США.

У товарній структурі українського експорту до Бельгії переважають поставки таких товарів: залізничні локомотиви (49,6%); літальні апарати (15,3%); тютюн і промислові замінники тютюну (6,4%); бавовна (4,6%); інші продукти тваринного походження (3,8%); реактори ядерні, котли, машини (2,5%); мило, поверхнево-активні органічні речовини (2,2%); залишки і відходи харчової промисловості (2%); керамічні вироби (1,8%); вироби з чорних металів (1,6%); іграшки (1,3%); риба і ракоподібні (1,2%); ефірні олії (1%); жири та олії тваринного або рослинного походження (1%).

У товарній структурі бельгійського імпорту домінують поставки таких товарів: шелак природний (13,3%); головні убори (10,3%); вата (10,2%); килими (9%); зернові культури (8,8%); вироби з чорних металів (5,2%); вироби з каменю, гіпсу, цементу (3,7%); інші готові текстильні вироби (3,1%); насіння і плоди олійних рослин (3,1%); взуття (3%); каучук, гума (2,1%); залишки і відходи харчової промисловості (2%); парасольки (1,8%).

Обсяг бельгійських інвестицій в українську економіку за 11 місяців 2020 року (cтаном на 30.11.2020 р.) становив 79,5 млн. дол. США. Інвестиції здебільшого спрямовуються в уже розвинені сфери економічної діяльності. Найвагоміші обсяги надходжень інвестицій були спрямовані до підприємств промисловості – 33,4% та установ і організацій, що здійснюють оптову та роздрібну торгівлю; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів – 15,5%.

Процедура відкриття представництва іноземної компанії у Бельгії передбачає наступні кроки:

Рада директорів іноземної компанії має прийняти рішення щодо відкриття представництва офісу в Бельгії та призначення персоналу. Ці рішення, а також  документи про реєстрацію корпорації, статутні документи, адреса представництва, документи, що визначають напрямки діяльності представництва  мають бути переведені сертифікованим перекладачем  із засвідченням апостилем та подані до комерційного суду за місцем відкриття представництва.

Документи щодо реєстрації представництва мають бути опублікованими у бельгійському офіційному виданні

До Національного банку Бельгії необхідно подати останні фінансові звіти. Представництво отримає реєстраційний номер й буде зареєстровано у місцевому органі контролю за сплатою ПДВ.

Також представництво має зареєструватися у Центральному реєстрі компаній Бельгії та отримати реєстраційний номер, який є основним ідентифікатором компанії (представництва) та має вказуватися на її офіційному бланку.

Документи на відкриття представництва мають подаватися офіційною мовою того з регіонів Бельгії, де відкривається представництво (у Валлонії – французькою, у Фландрії – нідерландською, у регіоні Брюссель-столиця – французькою або нідерландською).

З тарифними та нетарифними вимогами щодо відповідної української продукції можна ознайомитись на офіційному або на сайті КМУ, вони відповідають домовленостям в рамках ЗВТ ЄС, які на сьогодні застосовані в односторонньому порядку з боку ЄС. Детальну інформацію щодо умов імпорту конкретних товарів, зокрема молочної продукції, можна отримати на офіційному сайті Європейської комісії у розділі, присвяченому зовнішній торгівлі. Зокрема, інформація щодо імпорту до ЄС знаходиться за цією адресою: http://ec.europa.eu/trade/import-and-export-rules/import-into-eu/ .

Крім того, при плануванні роботи на ринку Бельгії, як і інших країн-членів ЄС, варто взяти до уваги домовленість щодо створення зони вільної торгівлі між Україною та ЄС. З 2015 року ЄС в односторонньому порядку відкрив свої ринки для українських товарі, поширивши на український експорт до ЄС положення щодо створення зони вільної торгівлі у частині торгівлі товарами.

Імпорт товарів до Бельгії здійснюється відповідно до правил та вимог Єдиного ринку ЄС.

Щодо питань фітосанітарний та зоосанітарний контроль можна звернутися до Федерального агентства з безпеки харчового ланцюга на наступним посиланням:   https://www.favv-afsca.be/importationpaystiers/vegetaux/.


На сьогоднішній день між компетентними органами України та Королівством Бельгія на взаємній договірній основі погоджено форми ветеринарних сертифікатів на:

ветеринарний сертифікат на експортоване в Україну свіже м'ясо свиней;

ветеринарний сертифікат щодо експорту з Бельгії в Україну сперми кнурів;

ветеринарний сертифікат на експортовані в Україну ковбаси, консерви, стерилізовані, пастеризовані та інші готові до вжитку м'ясні вироби, що отримані з м'яса свиней та м'яса птиці та субпродуктів з цих тварин;

корми, що містять продукти тваринного походження, для експорту в Україну.

Процедура відкриття представництва іноземної компанії у Бельгії передбачає наступні кроки:

Рада директорів іноземної компанії має прийняти рішення щодо відкриття представництва офісу в Бельгії та призначення персоналу. Ці рішення, а також  документи про реєстрацію корпорації, статутні документи, адреса представництва, документи, що визначають напрямки діяльності представництва  мають бути переведені сертифікованим перекладачем  із засвідченням апостилем та подані до комерційного суду за місцем відкриття представництва.

Документи щодо реєстрації представництва мають бути опублікованими у бельгійському офіційному віснику (Belgian Official Journal).

До Національного банку Бельгії необхідно подати останні фінансові звіти. Представництво отримає реєстраційний номер й буде зареєстровано у місцевому органі контролю за сплатою ПДВ.

Також представництво має зареєструватися у Центральному реєстрі компаній Бельгії та отримати реєстраційний номер, який є основним ідентифікатором компанії (представництва) та має вказуватися на її офіційному бланку.

Документи на відкриття представництва мають бути подані однією з регіональних мов Бельгії, де відкривається представництво (у Валлонії – французькою, у Фландрії – нідерландською, у регіоні Брюссель-столиця – французькою або нідерландською).

https://coventis.eu/establish-a-branch-office-in-belgium.html

https://www.coventis.eu/open-an-establishment-unit-in-belgium.html  

 https://www.companyformationbelgium.com/establish-branch-belgium

Загальна характеристика ринку державних закупівель Бельгії.

Бельгія є експорторієнтованою країною, де 80% виробленої продукції експортується, у переважній більшості до сусідніх країн: Франції, Німеччини та Нідерландів. А тому у країні створюються платформи для державних закупівель переважно для експортоорієнтованої продукції. Як приклад, можна назвати платформу «FOEDEX», створену у 2016 р. під егідою Бельгійського федерального агентства з безпеки харчових продуктів (AFSCA). Мета створення платформи – подвоєння експорту, особливо у треті країни (Африканський континент, Латинська Америка тощо). Всі приватні бельгійські компанії, які працюють у с/г сфері реєструються для участі у тендерах на зовнішній продаж їх продукції до 19 країн за межами європейського континенту.

Іншою формою ринку державних закупівель у Бельгії є відкриті внутрішні державні платформи, створені як на загальному федеральному рівні, так і у кожному з регіонів окремо: Валлонському та Фламандському регіонах.

Кожна платформа охоплює три типи тендерних договорів (секторів): державний, спеціалізований та приватний. Перший тип тендерних договорів пов'язаний з заключенням контрактів на постачання продукції та надання послуг державним інституціям, як наприклад, постачання продукції до освітніх та державних закладів: шкіл, дитячих садочків, пенітенціарних закладів, комунальних закладів соціальної допомоги, притулків для літніх людей тощо. Другий тип тендерних договорів пов'язаний з постачанням води, газу, електроенергії, наданням поштових та транспортних послуг у середині країни усім видам споживачів. Третій тип тендерних договорів стосується виконання робіт та надання послуг, які більше ніж на 50% субсидовані державними органами влади (наприклад, проведення ремонтних робіт чи надання послуг приватній лікарні, яка отримує державні субсидії).

Оголошення тендерів та підписання тендерних контрактів відбувається на основі чинного європейського законодавства (Директиви ЄК) та підпорядкованого під нього бельгійського законодавства, починаючи з 30 червня 2017 року.

Відповідно до тендерного договору, договором повинна бути призначена відповідальна особа в місцевій адміністрації. Ця особа несе відповідальність за керівництво та контроль за виконанням договору. Переможний учасник торгів зобов'язаний дотримуватися встановленого строку виконання тендерного контракту, який, однак, може бути продовжено. Якщо виконання договору не відбувається у встановлені строки, підрядник складає відповідний звіт. Повний звіт проведених робіт складається також наприкінці виконання контракту для одержання плати за проведені роботи. До участі у тендері допускаються компанії з будь-якої країни, які дотримуються основних законодавчих вимог проведення тендеру та вчасно і якісно зможуть подати звіт про проведені роботи.

Існуючі онлайн платформи для проведення тендерів та/або вебресурси, які містять інформацію про тендерні процедури та актуальні тендерні оголошення.

Федеральна (загальнодержавна) платформа для проведення тендерів у Бельгії 

На федеральному (загальнодержавному рівні) організацією ринку державних закупівель у країні займається Служба державних закупівель Канцелярії Прем'єр-міністра (Le Service des Marchés Publics du SPF Chancellerie du Premier Ministre), до компетенції якої входять питання:

розробка, узгодження та моніторинг законодавства про державні закупівлі;

адаптування національного права до європейського права;

участь у європейських та міжнародних зустрічах та участь у численних бельгійських робочих групах у найрізноманітніших сферах, таких як адміністративне спрощення процедур чи забезпечення сталого розвитку;

займається підготовкою звітів для Європейської комісії або інших європейських партнерів;

створює тендерні майданчики (платфрми);

збирає та обробляє статистичні дані щодо контрактів у сфері державних закупівель, укладених у Бельгії;

надає юридичну консультацію Прем'єр-міністру та іншим членам уряду зі згаданого питання;

забезпечує функціонування секретаріату Комісії з державних закупівель, який складається з представників усіх рівнів влади, включаючи державні компанії, профспілкові організації та контролюючі органи;

надає висновки щодо всіх законодавчих та регуляторних ініціатив у сфері державних закупівель. Для цього Служба державних закупівель надає підтримку як з точки зору організації, так і за змістом.

У рамках згаданого органу існує також служба «Telemark» - агентство з питань спрощеннґ тендерних процедур та Відділ політики консультацій та закупівель (La cellule Conseils et Politique d'Achats - CPA) - консультує федеральні органи влади та надає їм правову підтримку політики закупівель в рамках виконання Королівського указу від 22 грудня 2017 року щодо централізованих федеральних державних контрактів у рамках федеральної політики покупки.

Федеральна платформа державних закупівель – «e-Procurement» подається чотирма мовами (французька, нідерландська, англійська та німецька) https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement та містить такі ключові складові:

«Application e-Notification» - електронна платформа для публікацій бельгійських органів державної влади, тобто для публікації потенційних контрактів першого типу тендерних договорів https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement/application-e-notification;

«Application e-Tendering» - електронна платформа для оголошення тендерів другого та третього типів, де публікуються заявки компаній про оголошення тендерів та приймаються заявки компаній-учасників https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement/application-e-tendering;

«Application e-Catalogue» - програма, за допомогою якої державний покупець може, з одного боку, керувати папками та каталогами, а з іншого - замовляти та керувати продуктами з цих каталогів. Тобто тут міститься інформація від постачальників, які в рамках тендерного договору пропонують каталоги своєї продукції в електронному вигляді та від замовників, які можуть керувати формами замовлення, розміщеними в цих каталогах. Тут можна знайти також організації, які надають свої каталоги в Інтернеті для власних користувачів або інших зацікавлених організацій. https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement/application-e-catalogue;

«Application e-Awarding» - програма, яка дозволяє державному покупцеві керувати бек-офісом своїх державних контрактів https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement/application-e-awarding;

«Module e-Auction» - електроний аукціон, де учасники торігів можуть пропонувати більш конкурентоспроможні ціни порівняно зі своїми конкурентами https://www.publicprocurement.be/fr/catalogue-de-services/e-procurement/module-e-auction

Регіональні платформи для проведення тендерів у Бельгії – Валлонський регіон

У сфері державних закупівель у Валлонському регіоні існує дві платформи: «Clic local» - платформа у сфері закупівель агропромислової продукції, переважно локального виробництва для потреб шкіл, дитячих садочків, пенітенціарних закладів, комунальних закладів соціальної допомоги, притулків для літніх людей тощо, участь у ній беруть у середньому від 300 до 400 валлонських виробників агропромислової та харчової продукції. Детально з умовами функціонування згаданої платформи можна ознайомитися за таким посиланням: http://www.lecliclocal.be/mobile/index.php.

Існує також державна регіональна платформа державних закупівель у Валлонському регіоні, яка охоплює всі сектори економіки. Більш детально з цією платформою можна ознайомитися за таким посиланням: https://marchespublics.wallonie.be/

З метою полегшення пошуку на платформі створено програму «Обсерватор» («OCPW» - Observatoire de la commande publique wallonne). Її завдання полягає у виявленні, аналізі та повідомленні даних, що стосуються державних контрактів, укладених Державною службою Валлонії, та місцевими органами влади Валлонії. Проводить як якісний, так і кількісний тематичний аналіз, поширює передовий досвід щодо державних закупівель та результати своїх статистичних звітів на заходах та конференціях.

Для участі у тендерному конкурсі допускаються як бельгійські, так і європейські компанії. Проте останні повинні заповнити «Єдиний документ європейського ринку» (DUME). Також через додаток «Télémarc» буде здійснено перевірку податкового становище компанії, питання заборгованості та правове становище компанії (витяг з судового реєстру країни). Основна вимога до тендерної заявки – вона повинна бути подана французькою мовою.

 Більш детальну інформацію про подання тендерних заявок можна знайти за посиланням: https://marchespublics.wallonie.be/home/entreprises/participer-a-un-marche-public/comment-remettre-une-offre.html. Переможець призначається за результатами тендерних торгів між компаніями-конкурентами, які подали заявки на участь у тендері.



Назва організації

Основні напрями діяльності

Веб-сайт, контактні дані (контактні особи)


Федерація бельгійських торговельних палат

Організація об’єднує 33 бельгійсько-люксембурзькі торгові палати

http://www.belgianchambers.be/en/homepage_84.aspx


Brussels Enterprises Commerce and Industry

Торгова палата та об’єднання підприємств Брюсселя

http://www.beci.be/


Invest in Wallonia

Агентство із залучення іноземних інвестицій бельгійського регіону Валлонія

http://www.investinwallonia.be/


Flanders Invesment and Trade

Агентство із залучення іноземних інвестицій бельгійського регіону Фландрія

http://www.investinflanders.com/


Impulse.Brussels

Агентство із залучення іноземних інвестицій бельгійського регіону Брюссель-столиця

http://www.abe-bao.be/


Belgian Foreign Trade Agency

Бельгійське агентство міжнародної торгівлі

http://www.abh-ace.be/en/


Union Wallonne des Entreprise

Спілка підприємств Валлонії

http://www.uwe.be/uwe/events_listing


Agoria

Федерація підприємств технологічної промисловості

http://www.agoria.be/


Федерація бельгійських підприємств

Об’єднує 50 тис. підприємств. Надає підтримку підприємствам Бельгії.

http://vbo-feb.be/en/


Бельгійська федерація хімічної та біохімічної промисловості

Об’єдннує 800 компаній. Надає підтримку підприємствам біохімічної галузі Бельгії

http://www.essenscia.be/en


Бельгійська федерація автомобільної промисловості Бельгії

Об’єднання компаній автомобільної галузі Бельгії. Надає підтримку підприємствам автомобільної галузі Бельгії.

http://www.febiac.be/public/infos.aspx?lang=FR


Бельгійська федерація підприємств сфери медичних технологій

Об’єднує 200 підприємств. Надає підтримку підприємствам галузі медичної техніки.

http://www.unamec.be/unamec/qui-sommes-nous/?lang=en


PMS BMP

Бельгійська федерація виробників будівельних матеріалів

http://bmpmc.be/fr/


Feproma

Бельгійська федерація трейдерів будівельними матеріалами. Об’єднує близько 250 підприємств, яким надає сприяння

http://www.fema.be/fr


Confédération Construction

Конфедерація будівельної промисловості Бельгії. Об’єднує 15 тис. підприємств галузі, яким надає сприяння.

http://www.confederationconstruction.be/fr-be/home.aspx


Бельгійська ділова асоціація мережа для гомосексуальних професіоналів

Провідна бельгійська мережа для професіоналів, які належать до гей-спільноти Бельгії.

http://www.belgianbusinessassociation.be/en/

Місто проведення виставкового заходу

Назва виставкового заходу

(мовою оригіналу та в перекладі українською)

Термін проведення виставкового заходу

(можуть змінюватися, потребують уточнення)

Формат проведення

(онлайн/офлайн)

Організатор виставкового заходу

(поштова адреса мовою оригіналу)

Спеціалізація виставкового заходу

м. Брюссель

ESTETIKA 2020

Естетика 2020

10.2021

офлайн

Artexis Group

Be-9051 Gent

+32 (0)9 241 92 11

+32 (0)9 241 93 25


Виставка з питань парфумерії, косметики, догляду за шкірою

м. Антверпен

MAINTENANCE ANTWERP 2021

Обслуговування Антрерпен 2021

10.2021

офлайн

Artexis EasyFairs

Rue Saint Lambert, 135

B-1200 Brussels

Belgium

 +32 (0)2 740 10 70

 +32 (0)2 740 10 75

http://www.artexiseasyfairs.com

europe@easyfairs.com

Промислове обслуговування, охорона праці та безпека


м. Кортрейк

MATEXPO 2021

МАТЕКСПО 2021

8-12.09.2021 р.

офлайн

Matexpo

Kennedypark 31 b b2

8500 Kortrijk

Belgium

+32 (0)5 621 08 32

+32 (0)5 625 79 82

Міжнародна виставка машин, технологій та матеріалів для будівництва та обробки деревини, дорожніх будинків, цивільного будівництва

м. Брюссель

Empack Brussels 2021

Упаковка Брюссель 2021

27-28.10. 2021 р.

офлайн

Artexis EasyFairs

Rue Saint Lambert, 135

B-1200 Brussels

Belgium

 +32 (0)2 740 10 70

 +32 (0)2 740 10 75

Виробництво пакувальних матеріалів, дизайн, устаткування та технології, переробка відходів

м. Брюссель

Salon de l’alimentation Bruxelles 2021

Салон продуктів харчування Брюссель 2021

.10.2021р.

офлайн

Brussels Fairs and Exhibitions

Place de Belgique

1020 Bruxelles

Belgium

 +32 2 474 84 85

 +32 2 474 80 52

Brussels Fairs and Exhibitions - http://www.bfe.be Web Site

Продукти харчування

м. Брюссель

MEGAVINO 2021

Мегавино 2021

10. 2021р.




офлайн

Conceptum!
Brusselsesteenweg, 539
3090 Overijse
Belgique
+32 (0)2 741 61 61

Виноробна продукція

м. Брюссель

AGRIBEX’2021

АГРІБЕКС’2021

7-12.12.2021 р.

офлайн

Fedagrim

Boulevard de la Woluwe 46

bte 4 à 1200 Bruxelles

Belgium

+32 (0)2 262 06 00

+32 (0)2 262 04 02

http://www.agribex.be

Сільське господарство, садівництво, тваринництво

Дипломатична підтримка вітчизняних експортерів є одним з важливих напрямів роботи МЗС, яка спрямована на розширення географії ринків збуту та забезпечення галузевої диверсифікації вітчизняного експорту.

У контексті забезпечення реалізації національних пріоритетів, сприяння виходу українських експортерів на зовнішні ринки, захисту їхніх економічних інтересів за кордоном і залучення прямих іноземних інвестицій в економіку України з квітня 2013 року при МЗС діє Рада експортерів та інвесторів (РЕІ).

У рамках РЕІ на постійній основі здійснюється моніторинг та оперативне інформування національних виробників стосовно потенційних можливостей розширення української присутності на світових ринках, зацікавленості іноземних компаній у налагодженні контактів з вітчизняними партнерами.

Більш детально за посиланням https://rei.mfa.gov.ua/

Анкета експортера

https://rei.mfa.gov.ua/anketa-eksportera

 

 Анкета експортера
https://rei.mfa.gov.ua/anketa-eksportera

Переваги бельгійського ринку:

Ця країна є унікальним перехрестям провідних європейських культурних середовищ – романського та германського. Часто розглядається у якості тестового ринку в контексті стратегії просування на ринку ЄС.

Велика купівельна спроможність бельгійців, яка базується на великих особистих статках бельгійців.

Стабільність бельгійського ринку: з одного боку, кризові явища у Бельгії проявляються не так гостро, як в сусідніх Франції, Великій Британії та Нідерландах, з іншого боку, й позитивні тенденції бельгійського ринку також зазвичай мають меншу амплітуду.


Нюанси бельгійського ринку, які варто враховувати:

  1. Ринок є багатомовним (офіційними мовами країни є французька, нідерландська та німецька), що вимагає додаткових витрат на дво- або навіть тримовні ярлики та маркетингові матеріали.
  2. Адміністративні процедури є доволі складними та можуть різнитися у різних регіонах країни.
  3. Доволі високі податки (хоча зараз урядом Бельгії проводиться податкова реформа).
  4. Багато локальних ринків давно захоплені потужними місцевими брендами.
  5. Доволі обмежений ринок: мало населених пунктів з населенням понад 100 тис.
  6. З міркувань престижності Брюссель програє таким містам, як Лондон, Париж, Мілан, Нью-Йорк.
  7. Враховуючи звичку бельгійців купувати товари близько від дому, заходячи на бельгійський ринок, часто компанія стикається з необхідністю відкриття невеличких крамниць у багатьох місцях.

Недостатня пропозиція нерухомості та відносно великі ціни. Наявні великі торговельні вулиці фактично зводяться до Рю Ньов (Rue Neuve) в Брюсселі та Мейр (Meir) в Антверпені. Великих торговельних центрів також мало.

Європейська федерація франчайзингу http://www.eff-franchise.com/.

Контроль та сертифікація https://www.sgs.be/fr-fr

Міністерство економіки https://economie.fgov.be/en

Федеральне агентство з безпеки харчових продуктів https://www.favv-afsca.be

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux