Посольство України в Королівстві Бельгія та Великому Герцогстві Люксембург (за сумісництвом)

, Київ 03:58

Королівство Бельгія

Королівство Бельгія

Рекомендації щодо правил поведінки

Під час перебування за кордоном громадянин України зобов’язаний дотримуватися законодавства країни перебування. При виникненні критичної ситуації намагайтеся терміново повідомити про це консульський відділ Посольства України в Бельгії.

Контактна інформація:

Телефони:

Факси:

Електронна пошта:

Веб-сайт

+32(0)2-379-21-19

+32(0)2-379-21-06

+32(0)2-379-21-27

+32(0)2-379-21-79

+32(0)2-379-21-74

 

emb_be@mfa.gov.ua

consul_be@mfa.gov.ua

 

belgium.mfa.gov.ua

 

Гаряча лінія ПУ в Бельгії

+32(0)2-379-21-11 та +32476257735

Адреса: 32, Avenue Albert Lancaster, 1180 Bruxelles

 

У разі необхідності Ви можете також зв’язатись з Міністерством закордонних справ України. Гаряча лінія на випадок надзвичайних ситуацій за участю громадян України за кордоном +38044-238-16-57.

Перед виїздом за кордон необхідно отримати відповідну візу. В’їзд без належно оформлених документів може призвести до перебування на нелегальному становищі та депортації. Будьте уважні при отримані пропозицій щодо «привабливої» роботи за кордоном - є небезпека стати об’єктом уваги злочинців у сфері торгівлі людьми. Строк перебування на території іноземної країни вказаний у візі. Не користуйтеся послугами сумнівних посередницьких структур, які пропонують допомогу у продовженні цього терміну.

Після прибуття до Бельгії, іноземець має звернутися до адміністрації комуни за місцем перебування та зареєструватися.

Залиште рідним та близьким копії Ваших паспортних документів, візи, контракту, свідоцтва про народження, проїзних квитків та фотокартку, а також номери телефонів роботодавця, Ваш контактний номер телефону та адресу, де Ви збираєтесь зупинитися.

Тримайте при собі також копії вказаних документів. В разі необхідності, це відчутно спростить процедуру повернення в Україну.

Водіям варто зробити копії посвідчення водія, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, картки міжнародного автомобільного страхування тощо.

Під час перебування в країні рекомендується виявляти пильність і обачність, незалежно від конкретного місцезнаходження. Завжди майте при собі номери телефонів екстреної допомоги.

Зберігайте документи окремо від грошей, не бажано також їх класти у ручні сумки. Не носіть при собі великих сум грошей та не залишайте цінностей в автомобілях або кімнатах готелю.

У разі втрати чи викрадення особистих документів, грошей або речей, необхідно звернутися до найближчого відділення поліції та оформити відповідний протокол, а також поінформувати консульський відділ Посольства.

При пересуванні в автомобілі дотримуйтеся правил дорожнього руху. Не вступайте у суперечки з іншими водіями, ігноруйте можливі нечемні дії чи жести з їхнього боку. Для уникнення крадіжки з розбиттям скла, не кладіть речі на сидіння. Сумки чи портфелі ставте тільки на підлогу або кладіть у багажник. Перебуваючи в автомобілі, блокуйте двері.

Пам’ятайте, що автомобіль, запаркований з порушеннями правил, може бути примусово вивезений евакуатором, а також стати об’єктом актів вандалізму, його навмисного псування тощо. Не беріть до автомобіля незнайомих осіб, відмовляйтеся від будь-яких пропозицій підвезти їх.

Якщо Ви потрапили у дорожньо-транспортну пригоду, зберігайте чемність, спокій та витримку. При відсутності поранених та незначних пошкодженнях автомобілів виклик поліції не є обов’язковим. Необхідно скласти разом з іншим водієм спільний акт про ДТП (constat à l’amiable) та надіслати його до страхової компанії. Якщо є поранені - викликайте швидку медичну допомогу та поліцію. Обов’язково занотуйте дані водіїв та номери автомобілів, з якими відбулась ДТП, а також дані співробітників поліції. Ніколи не залишайте місця ДТП до виконання усіх передбачених формальностей.

Під час перебування вдома не впускайте до квартири незнайомих відвідувачів. При виході з квартири зачиняйте вікна та замикайте двері. Забезпечте пильний контроль за ключами та їх дублікатами.

По можливості слід уникати пересування пішки наодинці у вечірні години, віддалених та погано освітлених районах, лісопаркових зонах, сумнівних розважальних закладах. При ознаках можливих масових заворушень негайно залиште це місце.

Користуючись громадським транспортом обов’язково сплачуйте проїзд та зберігайте квиток до кінця поїздки. Пам’ятайте, що проїзд у громадському транспорті в пізній час є не завжди безпечним. Будьте пильними до оточення та дій інших пасажирів.

Пам’ятайте про потенційну загрозу терористичних актів. Звертайте увагу на пакунки або сумки, господар яких відсутній, та негайно повідомляйте представників влади про підозрілі предмети.

Відвідуючи торгові заклади зверніть увагу на порядок добору та оплати товарів. Як правило, оплата проводиться на виході або у відповідних відділах магазину. Винесення неоплаченого товару в іншу секцію або на інший поверх може бути розцінено як спробу крадіжки. Пам’ятайте, що торговельні заклади добре оснащені засобами спостереження, мають власні служби безпеки для запобігання крадіжкам. У торгових залах, де це передбачено, користуйтесь товарними кошиками або візками. Перевіряйте та зберігайте отримані після оплати товарні чеки. 

Безпекова ситуація в країні акредитації

Криміногенну обстановку в Бельгії можна охарактеризувати, в цілому, як стабільну і контрольовану. В той же час слід констатувати зростання рівня злочинності за останні роки, що пов’язано, зокрема, з напливом великої кількості мігрантів. Етнічна злочинність, особливо арабська, становить одну з головних складових криміногенної обстановки в Бельгії. Найбільш поширеними злочинами є  викрадення автомобілів, а також майна і грошей у місцях масового скупчення людей.

Умови працевлаштування

При плануванні виїзду за кордон з метою працевлаштування через українських посередників МЗС України рекомендує громадянам України перевіряти наявність в суб’єкта господарської діяльності відповідної ліцензії на посередництво у працевлаштуванні на роботу за кордоном через Міністерство соціальної політики України (сайт -  www.mlsp.gov.ua, розділ «Діяльність» - «Працевлаштування за кордоном»).

В Бельгії регулювання ринку робочої сили налічує значний арсенал механізмів щодо державного управління сферою зайнятості та страхування населення. Бельгія, як член Європейського Союзу, розділяє загальну проблему щодо потреби на послуги висококваліфікованих працівників у всіх галузях економіки, однак в країні є свої особливості, які визначають напрями розвитку її соціальної політики. Слід зазначити, що держава акцентує свою політику у сфері зайнятості на скороченні кількості зайнятих при підвищенні продуктивності праці й зростанні доходів працюючих. Відповідно, така концепція передбачає високовартісну систему допомоги для більшої кількості безробітних.

Враховуючи національні та адміністративно-територіальні особливості країни, у Бельгії були створені відповідні інституції забезпечення соціального добробуту, діяльність яких спрямована на подолання проблем безробіття.

Державна політика зайнятості реалізується Федеральною службою з питань зайнятості, праці та взаємодії, а також відповідними консультативними органами: Комітетом з питань зайнятості штатних робітників, Вищою радою з питань зайнятості, Вищою радою з профілактики та охорони праці.

Крім того, на місцевих рівнях створені консультативні комітети з питань зміни кваліфікації, соціальної адаптації та зайнятості. Зазначені комітети надають сприяння особам, які втратили роботу або не працевлаштовані протягом тривалого часу, а також у їх перепідготовці. З метою стимулювання безробітних до зайнятості Урядом Бельгії розробляються програми суспільних робіт.

На сьогоднішній день, для полегшення пошуку роботи створено низку електронних ресурсів (www.andiearbeit.be, FOREM, ACTIRIS, VDAB, ARBEITSAMT, ONEM) за допомогою яких бажаючі знайти роботу або найняти працівника можуть ознайомитись із переліком вакансій. Реєстрація у зазначених сервісах є безкоштовною. Вона дозволяє одержати повноцінну картину про ринок праці та користуватися всіма послугами у сфері навчання та пошуку роботи. Особі, яка бажає організувати власний бізнес - indépendant(e), надається можливість пройти відповідні курси для малого та середнього бізнесу, при чому допомога по безробіттю в цей час надається у повному обсязі.

Важливим є місце служб зайнятості в економічній і соціальній структурах Бельгії. Їх найбільш популярними програмами є Activa та Win-win. Федеральна допомога при працевлаштуванні зазвичай складається з структурних скорочень соціальних внесків, що зменшують витрати на заробітну плату працівникам. За рахунок цього заохочується роботодавець, який наймає робітників з кваліфікацією, що відповідає вимогам тих чи інших програм.

План Activa сприяє у працевлаштуванні робітникам, які зареєстровані на біржі праці та знаходяться у пошуку роботи тривалий час. Цільовою групою програми визначено молодь, яка претендує на працевлаштування вперше, а також осіб з обмеженими можливостями або осіб похилого віку Особа, яка відповідає певним вимогам цієї програми, одержує спеціальну робочу картку. При пред’явленні цієї картки роботодавцю, останній розраховує на те, що у разі надання робочого місця одразу одержить прибуток від зниження внесків на соціальне страхування.

План працевлаштування Win-win охоплює три цільові групи:

1. безробітних у віці до 26 років;

2. безробітних, які одержують допомогу по безробіттю у віці не менше 50 років;

3. безробітних, які одержують допомогу та зареєстровані на біржі, як шукачі роботи протягом періоду від 1 до 2 років.

Мета цього плану – заохотити роботодавців наймати робітників цих груп, шляхом надання їм пільг і дотацій.

Ця процедура виконується через активацію допомоги по безробіттю. Особа, яка працевлаштована через план win-win, одержує право протягом періоду зайнятості на виплату у розмірі до 1100 євро на місяць. Роботодавець може зменшити розмір цієї виплати до чистого окладу, який він звичайно сплачує за таку роботу. Крім того, роботодавець може скористатися існуючими заходами, які дозволять йому знизити свої внески до Загальнонаціонального офісу соціального страхування (ONSS) через працевлаштування робітників з цільових груп - наприклад безробітних протягом тривалого часу та серед молоді. В деяких випадках існує можливість у звільнені від цього внеску.

Слід зазначити, що з метою відпрацювання конкретних механізмів стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць Бельгією було утворено окремий орган - Службу інформації та соціальних досліджень (SIRS), яка напряму підпорядковується міністерствам з питань зайнятості, соціальних справ та юстиції. Ця організація вносить пропозиції до законодавства у сфері зайнятості та соціального страхування, аналізує їх результати, виступає у якості розробника та аналізатора реформ.

Для стимулювання роботодавців у приватному секторі державою надається субсидування зайнятості. Її сенсом є те, що за прийом на роботу додаткової робочої сили держава повністю або частково компенсує фірмам витрати щодо найму та підготовки кадрів. Враховуючи той факт, що вартість одного робочого місця, яке створюється за рахунок субсидій, приблизно вдвічі менше вартості робочого місця, що утворюється за рахунок скорочення податків або збільшення загальних державних витрат, Бельгія надає субсидії за прийом на роботу виключно визначених категорій безробітних, а саме для молоді та «хронічно безробітних».

У Бельгії розвинута система надання пільг. Так, підприємствам, в залежності від кількості робочих місць, встановлюються пільги при закупівлі землі, премії на зайнятість робітників, і т.ін.

Для працевлаштування в Бельгії іноземні робітники повинні мати дійсний дозвіл на роботу. Ця вимога не розповсюджується на громадян країн-членів ЄС, Європейського економічного простору (Ісландія, Норвегія, Ліхтенштейн) та Швейцарії, а також на певні категорії робітників. Для винайму іноземців бельгійські роботодавці мають зробити запит на отримання дозволу на працевлаштування та дозволу на роботу, за виключенням тих іноземців, які вже мають дозволи типу “А” чи “С”. На підставі цього дозволу на працевлаштування іноземний громадянин може звертатися за отриманням в’їзної візи.

Громадяни всіх країн (крім країн-членів ЄС, Ісландії, Монако, Норвегії, Ліхтенштейну та Швейцарії), які хочуть перебувати в Бельгії більше трьох місяців, зобов’язані отримати в‘їзну візу. Вони мають завчасно звернутися за отриманням візи спеціального типу (дозвіл на тимчасове перебування): шенгенська віза типу “D”. Зазначене візове клопотання слід порушити в дипломатичній чи консульській установі Бельгії в країні, де проживає запитувач.

Іноземець, який бажає прибути до Бельгії з метою працевлаштування, повинен мати паспорт, дійсний щонайменше протягом одного року, характеристику з місця роботи за п’ять останніх років, медичне свідоцтво та дозвіл на працевлаштування, який оформлюється у відповідності до запиту роботодавця та видається одночасно з дозволом на працю типу “B”. Запит має бути представлений завчасно для його належного розгляду Офісом іноземців ФДС ВС Бельгії.

В Бельгії існують три види дозволів на роботу:

- Дозвіл типу “А” видається для всіх професій і діє протягом необмеженого періоду часу. Він надається іноземному громадянину, який доведе, що має безперервний стаж чотирирічної роботи щонайменше, згідно з дозволом на працю типу “В”; 

-  Дозвіл типу “В” має обмежений термін дії і складає максимум 12 місяців. Надання роботодавцю дозволу на працевлаштування автоматично зумовлює надання відповідному працівникові дозволу типу “В”. Відповідне клопотання має бути порушене роботодавцем. 

-  Дозвіл типу “С” дійсний протягом обмеженого періоду часу для всіх видів оплачуваних професій. Він надається для тих категорій іноземних громадян, які мають право тільки на обмежене чи залежне перебування (наприклад: студенти, особи, що звернулися за отриманням статусу біженця).  

 

Дозвіл типу “А”.

Для отримання дозволу типу “А” іноземний працівник має заповнити відповідні формуляри, які видаються регіональними службами з працевлаштування: FOREM (Валлонська), ORBEM (Брюссельська) та VDAB (Фламандська) в залежності від місця перебування працівника.

Якщо дозвіл потрібен для працівника, який проживає в Бельгії на постійній основі, до формулярів додається відповідна довідка. Бланки довідок можна отримати також в регіональних службах з працевлаштування. Після заповнення довідки запитувачем, вона візується бургомістром комуни, в якій перебуває працівник. Після цього регіональна служба з працевлаштування передає справу на розгляд до відповідної територіальної служби імміграції.

Якщо працівник постійно проживає в Бельгії, видача дозволу оформлюється за посередництвом адміністрації комуни, в якій перебуває працівник. Дозвіл на працю передається працівнику безпосередньо.

Якщо відповідь негативна, запитувача повідомляють про це рекомендованим листом. У цьому випадку, він може протягом місяця від дати зазначеного повідомлення порушити відповідне клопотання перед міністром праці регіону Валлонії, Фландрії або Брюссель - столиця.

 

Дозвіл на працевлаштування та дозвіл на роботу типу “B”.

Заява щодо дозволу на працевлаштування та дозволу на роботу типу “B” може бути зроблена роботодавцем, який бажає влаштувати іноземного працівника. У цьому випадку також заповнюються формуляри, регіональних служб з працевлаштування: FOREM (Валлонська), ORBEM (Брюссельська) та VDAB (Фламандська).

До формулярів додаються медична довідка, якщо іноземний працівник працевлаштовується в Бельгії вперше та контракт.

Далі регіональна служба з працевлаштування передає справу на розгляд відповідної територіальної служби імміграції. Дозвіл на працевлаштування надається тільки тоді, коли неможливо знайти протягом відповідного періоду часу на ринку праці робітника, який був би здатний зайняти робоче місце, задовольняючи відповідні вимоги, та при наявності чи відсутності адекватної професійної освіти.

Після схвалення регіональною імміграційною службою дозволу на працевлаштування, документ видається роботодавцю. Після цього працівник, який перебуває в Бельгії постійно, може отримати свій дозвіл на працю у комуні, де мешкає. Якщо працівник в Бельгії не проживає або проживає тимчасово, дозвіл на працю видається адміністрацією комуни роботодавцю для подальшої передачі працівникові. Відмова у видачі дозволу на працевлаштування надсилається роботодавцю рекомендованим листом. У цьому випадку він може порушити в місячний (від дати повідомлення) термін клопотання перед регіональним міністром праці.

 

Дозвіл на роботу типу “C”.

Клопотання щодо дозволу на працю типу C може бути порушене іноземним громадянином шляхом заповнення формулярів, які видаються регіональними службами з працевлаштування: FOREM (Валлонська), L’ORBEM (Брюссельська) та VDAB (Фламандська) в залежності від місця, де працівник буде влаштований.

До клопотання має бути додана відповідна довідка, підписана бургомістром комуни, в якій перебуває запитувач. Дозвіл видається відповідною комуною.

Надання медичних, соціальних послуг

Медичне обслуговування в Бельгії є платним незалежно від форми власності медичного закладу (державний або приватний) і тому в країні функціонує система медичного страхування, яка покликана мінімізувати витрати на медичне обслуговування.

Існуюча у Бельгії змішана система медичного страхування поширюється на всі без винятку страхові компанії країни, незалежно від їх статусу - державні або приватні. Така система передбачає обов’язкову форму страхування (типову), додаткову та вдосконалену. 

Найбільш поширеними страховими полісами в Бельгії є обов’язкова (типова) і вдосконалена (optionnelle) форми страхування. Типова форма передбачає відшкодування за консультації лікаря, процедурне лікування та окремі види медичних препаратів, які видаються за рецептом лікаря і частково покриває витрати на видатки пацієнтів за консультації (орієнтовно 60-75%, в окремих випадках 80-90%). Решта видатків покриваються самим пацієнтом або за рахунок відрахувань з заробітної плати (доходів).

Додаткова форма страхування дозволяє повністю покривати витрати, зокрема, на медичні препарати, якщо сума придбаних ліків не перевищує встановленого медичним полісом ліміту – близько 100 євро на рік.

Вдосконалена форма передбачає такі види медичних послуг як виклик швидкої допомоги та надання невідкладної допомоги, госпіталізація, операції, стаціонарне лікування, реанімація, реабілітація, пологи тощо. При наявності такої форми страхування витрати пацієнтам у разі їх госпіталізації відшкодовуються на 90-100%.

За статистикою, обов’язкове (типова форма) страхування мають особи віком від 18 до 30 років. Вдосконаленою користуються особи віком від 30 до 60 років.

Страхові внески сплачуються в залежності від умов укладеного між страховою компанією та пацієнтом договору. Клієнт заповнює спеціальну анкету-формуляр, яка має силу контракту і, як правило, набуває чинності з моменту її підписання.

Відповідно до чинного законодавства Бельгії, сума страхового внеску залежить від:

-  річного сукупного доходу сім’ї (з урахуванням кількості працюючих в сім’ї,  членів родини, яких працюючий утримає, а також дітей та людей похилого віку);

-  задекларованої суми щорічного доходу, яка перевіряється страховим агентом. Ця норма розповсюджується як на громадян Бельгії та працюючих в країні іноземців, так і на співробітників дипломатичних і консульських установ;

-  віку клієнта та членів його родини.

Соціальний захист населення в Бельгії в класичному розумінні включає в себе наступні напрями:

1)       пенсійне забезпечення по старості та надання допомоги одному з подружжя після смерті другого;

2)       допомога, що надається у разі безробіття;

3)       страхування проти нещасних випадків на виробництві;

4)       соціальне страхування від професійних захворювань;

5)       родинні виплати;

6)       страхування від непрацездатності та інвалідності;

7)       виплати, пов’язані з щорічними відпустками.

Зазначимо, що в Бельгії не існує єдиного правового інституту, який би регулював систему відносин у сфері нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань. Бельгійська система права передбачає розмежування, включаючи особливі правові вимоги до того чи іншого випадку. Єдина система соціального забезпечення розподілена на режими, що регулюють реалізацію прав у рамках тих чи інших відносин:

1. найманий робітник – роботодавець;

2. незалежний робітник, який самостійно забезпечує себе роботою (для цієї категорії існує, до того ж, соціальне страхування на випадок банкрутства і режим виплати допомоги по соціальному страхуванню на випадок нещасного випадку);

3. посадові особи, державні службовці.

Фінансування страхової системи від нещасного випадку на виробництві здійснюється за рахунок спеціальних відрахувань, здійснених працівниками і роботодавцями, а також за рахунок загальних податків.

Для режиму соціального забезпечення працівників, які отримують заробітну плату від роботодавців, держава в особі Національного відомства соціального забезпечення (l'ONSS - l'Office national sécurité sociale) організовує процес збору платежів з працівників і роботодавців. Для справляння платежів створюються спеціальні інститути: Національне відомство з питань сімейних асигнувань для найманих працівників (ONFTS - l'Office national des allocations familiales des travailleurs salariés), Національне відомство зайнятості (ONEM - l'Office national de l'emploi), Національне пенсійне відомство (ONP - l'Office national de pensions), Національне відомство страхування від хвороби та інвалідності (INAMI - l'Institut national d'assurance maladie - invalidité), Фонд нещасних випадків на виробництві (FAT - le Fond des accidents du travail), Фонд професійних захворювань (FMP - le Fond des maladies professionnelles).

Що стосується незалежних працівників, вони застраховані у всіх п’яти напрямках соціального забезпечення, включаючи випадок необхідності отримання медичної допомоги, випадок непрацездатності чи інвалідності, страхування на випадок материнства, отримання сімейних допомог, необхідності пенсійного забезпечення, неспроможності (банкрутства).

Незалежні працівники є учасниками державної системи і вносять платежі в Національну касу соціального страхування для громадян, які самостійно забезпечують себе роботою або в Національні каси додаткового соціального страхування, організовані для цієї ж категорії працівників. Вони управляються Національним інститутом соціального страхування працівників, які самостійно забезпечують себе роботою (INASTI - l'Institut National d'Assurance Social pour Travailleurs Indépendants).

Для забезпечення режиму соціального страхування для державних службовців та посадових осіб створено Національне відомство соціального захисту для адміністрацій місцевого рівня і провінцій (l'Office national sécurité sociale pour les administrations provinciales et locales).

Представники різних професій мають різний ступень професійного ризику, який встановлюється на підставі статистичних даних щодо нещасних випадків на виробництві на певному підприємстві у період за попередні три роки. У відповідності із цими ступенями професійного ризику, сплачуються різні страхові внески, сума яких визначається за певною формулою.

В Бельгії політика соціального забезпечення зосереджена на сприянні безпеці та гігієні праці. Це проявляється не тільки у встановленні стандартів безпеки, але також і в їх примусовій реалізації на практиці, включаючи накладення санкцій.

Основним органом, який відповідає за розслідування та вивчення нещасних випадків на виробництві є Фонд нещасних випадків на виробництві. Цей орган існує з 1967 року та є результатом трансформації декількох організацій: Фонду забезпечення і допомоги для постраждалих від аварій, 13 страхових компаній (в тому числі приватних). Фонд здійснює моніторинг діяльності роботодавців з точки зору дотримання обов’язкового страхування та правил звітувань про страхові випадки; контроль за страховими виплатами на медичною допомогою. Цією організацією ведеться база даних про нещасні випадки в приватному та державному секторах. Фонд надає як консультативну, так і грошову допомогу постраждалим від нещасних випадків на виробництві та членам їх сімей.

Постраждалий у результаті нещасного випадку на виробництві зобов’язаний інформувати роботодавця про цей випадок, після чого у 8 денний строк роботодавець інформує страхову компанію та Фонд. Якщо працівник має сумнів щодо наміру роботодавця звертатися до Фонду чи щодо факту існування страховки від нещасного випадку на виробництві, він має право особисто звернутися із відповідною заявою до Фонду. Зразки відповідних заяв та можливість їх надсилання до Фонду забезпечується шляхом підтримки відповідного веб-ресурсу http://www.fao.fgov.be.

В залежності від наслідків та обсягів нещасного випадку на виробництві існують різні порядки розслідувань та подальшого надання медико-соціальних послуг. У разі підтвердження факту нещасного випадку, Фондом спільно із відповідною страховою компанією здійснюється низка заходів з метою встановлення факту часткової, тимчасової або повної втрати працездатності працівника. Після цього робиться висновок щодо відповідних асигнувань на користь постраждалому (в окремих випадках і його родині).

Митні питання

Контактна інформація Митної адміністрації Бельгії:

Телефон: +3225760751, веб-сайт: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/index.htm

 

Митні правила у Бельгії є стандартними для ЄС.

З держав, які не є членами ЄС, дозволяється безмитний імпорт цигарок – до 200 шт., сігарил – 100 шт., сигар – 50 шт., тютюн – 250 г., міцні спритні напої – до 1 л, вино – до 2 л. Особи, які перевозять спиртні напої та сигарети, повинні мати більше 17 років.

Заборонено вивезення без спеціального дозволу зброї та боєприпасів, предметів старовини, а також предметів, що мають культурно-історичну або художню цінність.

Обмеження на ввезення або вивезення валюти у вигляді банкнот або дорожніх чеків немає. Без заповнення спеціальної митної декларації через кордон дозволяється переміщувати валюту, чеки та цінні папери загальною сумою не більше 10 тис. євро.

 

Безмитний імпорт при поїздках усередині ЄС.

Тютюнові вироби:

- 800 сигарет;

- 400 сигарил (не більше 3 г кожна);

- 200 сигар;

- 1 кг курильного тютюну.

 

Алкогольні напої:

- 10 літрів спиртних напоїв більше 22%;

- 20 літрів алкогольних напоїв менше 22%;

- 90 літрів вина (але не більше 60 літрів ігристого вина);

- 110 літрів пива.

 

Безмитний імпорт при в’їзді з-за меж ЄС

Інші товари:

• Ліки - лише для особистого використання

• Товари для особистого користування некомерційного характеру на суму не більше 430 євро при подорожі на літаку або кораблі;

• Товари для особистого користування некомерційного характеру на суму не більше 300 євро при подорожі по суші;

• Товари для особистого користування некомерційного характеру на суму не більше 150 євро для мандрівників до 15 років.

Предмети некомерційного характеру носять випадковий характер і складаються виключно з товарів для особистого чи сімейного використання мандрівника, або товарів, призначених в якості подарунків.

 

Забороняються:

• М’ясна і молочна продукція, вироблена не в країнах ЄС, за винятком продукції в обмежених кількостях з Андорри, Фарерських островів, Гренландії, Ісландії і невеликої кількості певних продуктів з інших країн;

• Види, що охороняються, і продукція з них, наприклад, слонова кістка, панцир черепахи, корали, шкіра рептилій, дерево з амазонських лісів.

 

Обмежений імпорт:

• домашні тварини мають бути ідентифіковані (клеймо або електронна система ідентифікації), вакциновані проти сказу, а також потрібний ветеринарний сертифікат;

• не більше 10 кг м’яса, молока і молочних продуктів, привезених з Фарерських островів, Гренландії та Ісландії;

• сухе молоко для немовлят, дитяче харчування та спеціальні медичні продукти харчування (включаючи їжу для тварин), можуть бути дозволені, якщо їх не потрібно зберігати в холодильнику до відкриття, і якщо ця продукція фабричного виробництва в упаковці з оригінальною печаткою та кількість не перевищує 10 кг (для виробництва Фарерських островів, Гренландії та Ісландії) та 2 кг (для виробництва інших країн).

• риба, тільки випотрошена і її вага не перевищує 20 кг;

• валюта - без обмежень, якщо вона імпортується з країн ЄС. Всі мандрівники, які прибувають з-за меж ЄС, повинні декларувати суми, що перевищують 10 тис. євро або еквівалент в іншій валюті;

• хутряне і шкіряне взуття, зроблене з видів тварин, що охороняються, - потрібен спеціальний дозвіл.

 

Обмежений експорт (залежить від декларування):

• Валюта - без обмежень, при виїзді в країну, що не входить в ЄС. Усі мандрівники, що прибувають із-за меж ЄС, повинні декларувати суми, що перевищують 10 тис. євро або еквівалент в іншій валюті.

Корисні номери телефонів

Поліція                                                                                                          101

Пожежна охорона та швидка допомога                                                100

Європейська служба порятунку:                                                            112

Довідкова «Белгаком»                                                                              1307

Втрата банківських карток                                                                       070344344  

Таксі:

(+32) (02) 349 49 49

www.taxisverts.be

(+32) (02) 268 00 00

www.taxisbleus.be

(+32) (0) 485 10 63 11

www.taxi-bruxelles.com

(+32) (02) 5 123 123

http://www.taxisautolux.be

 

Почесне Консульство України у м. Антверпен

Керівник:

Крістіан Стооп
Почесний консул України у Королівстві Бельгія

Адреса:

“Het Koninlijk Entrepot”,

Entrepotkaai 9, B-2000 Antwerpen, Belgium

Телефон:

+32 (0) 3 232 66 78

Факс:

+32 (0) 3 231 08 22

Ел. пошта:

cs@stooplex.be

Веб-сайт:

http://www.stooplex.be

 

Графік роботи:

За домовленістю

 

Межі консульського округу:

Провінції Антверпен, Східна Фландрія, Західна Фландрія

 

Корисна інформація для громадян України

До уваги громадян України, які планують здійснювати подорожі до країн ЄС

За інформацією відповідних органів країн-членів ЄС, прикордонні служби більшості згаданих країн при виїзді за межі ЄС пропускатимуть громадян третіх країн, які користуються паспортними документами з продовженим терміном дії, проте попереджатимуть про неможливість повторного в’їзду за такими документами.

26 червня 2013 р. Радою ЄС були схвалені технічні зміни до Кодексу Шенгенських кордонів, які набрали чинності 19 липня 2013 р., та доповнюють статтю 5 Кодексу положеннями з новими вимогами щодо дійсності проїзних документів при в’їзді до країн ЄС громадян третіх країн, а саме: «проїзний документ повинен бути виданий не раніше, ніж протягом останніх 10 років».

Просимо враховувати зазначену вище інформацію під час здійснення подорожей до країн Європейського Союзу.

Принагідно інформуємо, що громадяни України можуть подавати клопотання про оформлення нового паспорта громадянина України для виїзду за кордон до консульського відділу Посольства України в Бельгії. З переліком необхідних документів для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон можна ознайомитися за посиланням:

http://belgium.mfa.gov.ua/ua/consular-affairs/services/passport/registration

Транспорт

На проїзд у громадському транспорті Брюсселя (метро, трамвай, автобус) існують різноманітні тарифи та знижки:

можна придбати квитки безпосередньо у транспорті (крім метро) за найвищим тарифом (2,50 євро за одну поїздку);

купити квиток на декілька поїздок у спеціальних апаратах, розташованих на зупинках громадського транспорту (тариф - 2,10 євро за одну поїздку);

купити проїзний квиток на місяць з можливістю поповнення (тариф 1,40 євро за одну поїздку).

Національний міжнародний аеропорт розташований у 12 км від Брюсселя у місті Завентем.

Сайт аеропорту: http://www.brusselsairport.be

Добратися з аеропорту до Брюсселя можна, скориставшись залізничним транспортом.

Залізнична станція знаходиться у будівлі головного терміналу аеропорту, з якої з інтервалом у 15 хвилин слідують потяги до залізничних вокзалів міста Брюссель: Brussels North, Brussels Midi, Brussels Central.

Також між Національним аеропортом та містом Брюссель курсують автобусиDe Lijn та MIVB/STIB, які доставляютьпасажирівдо станціїметроRoodebeek та до установ Євросоюзу відповідно.

Велике Герцогство Люксембург

Рекомендації щодо правил поведінки

Під час перебування за кордоном громадянин України зобов’язаний дотримуватися законодавства країни перебування. При виникненні критичної ситуації намагайтеся терміново повідомити про це консульський відділ Посольства України в Бельгії.

Контактна інформація:

Телефони:

Факси:

Електронна пошта:

Веб-сайт

+32(0)2-379-21-19

+32(0)2-379-21-06

+32(0)2-379-21-27

+32(0)2-379-21-79

+32(0)2-379-21-74

 

emb_be@mfa.gov.ua

consul_be@mfa.ogv.ua

 

belgium.mfa.gov.ua

 

Гаряча лінія ПУ в Бельгії

+32(0)2-379-21-11 та +32476257735

Адреса: 32, Avenue Albert Lancaster, 1180 Bruxelles

 

У разі необхідності Ви можете також зв’язатись з Міністерством закордонних справ України. Гаряча лінія на випадок надзвичайних ситуацій за участю громадян України за кордоном +38044-238-16-57.

 

У Люксембурзі заборонено вживати спиртне перед керуванням транспортними засобами, ходити по газонах та насадженнях, заходити на приватну територію – такі дії загрожуватимуть накладенням штрафу. Не варто також палити та вживати алкоголь у громадських місцях.

При пересуванні в автомобілі дотримуйтеся правил дорожнього руху. Якщо Ви потрапили у дорожньо-транспортну пригоду, зберігайте чемність, спокій та витримку. При відсутності поранених та незначних пошкодженнях автомобілів виклик поліції не є обов’язковим. Необхідно оформити разом із іншим водієм спільний страховий формуляр та надіслати його до страхової компанії. Якщо є поранені - викликайте швидку медичну допомогу та поліцію (телефон 112). Обов’язково занотуйте дані водіїв та номери автомобілів, з якими відбулась ДТП, а також дані співробітників поліції. Ніколи не залишайте місця ДТП до виконання усіх передбачених формальностей.

Безпекова ситуація в країні акредитації

Люксембург вважається однією з найбезпечніших країн в світі. Терористичні загрози відсутні, криміногенна ситуація спокійна, злочинність є незначною. Проте рекомендується завжди виявляти пильність і обачність, незалежно від конкретного місцезнаходження. Констатується збільшення кількості кишенькових крадіжок у місцях великого скупчення людей.

Завжди майте при собі номери телефонів екстреної допомоги.

Умови працевлаштування

Для працевлаштування у Великому Герцогстві Люксембург іноземні громадяни повинні мати тимчасовий дозвіл на проживання та дозвіл на роботу. Видача згаданих документів належить до компетенції Міністерства праці та Міністерства закордонних справ та Імміграції, також погоджувальну функцію виконує Міністерство юстиції.

Існує такий порядок оформлення дозволу на роботу: майбутній роботодавець зв’язується з іноземним громадянином, який має намір працювати в Люксембурзі, та повідомляє Адміністрацію з питань працевлаштування про вакансію, після чого подає відповідне клопотання до Адміністрації. Здійснюється перевірка наявності у працівника необхідної кваліфікації для виконання професійних обов’язків, спеціальна комісія, яка оцінює стан, тенденції та структуру ринку праці, надає рекомендацію. Якщо заява схвалена, Міністерство праці видає дозвіл на роботу. Адміністрація надсилає дозвіл на тимчасове працевлаштування трудовому мігранту.

Після отримання підтверджувального листа, працівник звертається до посольства Люксембургу в країні проживання (або посольства Бельгії, якщо в країні немає дипломатичного представництва Люксембургу) з метою отримання візи.

У Люксембурзі існують чотири види дозволів на роботу:

1. типу «А» - видається для конкретної роботи терміном до 1 року;

2. типу «В» - видається для визначеного виду робіт терміном до 4 років;

3. типу «С» - термін дії необмежений, діє для всіх професій;

4. типу «D» - видається на період навчання або практики.

Для отримання дозволу на роботу типу „В” трудовий мігрант повинен прожити безперервно та відпрацювати на законних підставах в Люксембурзі принаймні 1 рік, а також мати безстроковий трудовий договір. Для отримання дозволу типу «С» потрібно безперервно мешкати і працювати в Люксембурзі на законних підставах щонайменше 5 років. Дозвіл типу «D» видається іноземним працівникам для проходження практики у певній компанії або організації.

Розгляд заяви з метою отримання дозволу на роботу, як правило, триває від 4 до 12 тижнів. Разом із заявою подаються такі документи:

- завірені копії всіх сторінок паспорту заявника;

- завірені копії всіх відповідних свідоцтв про спеціальну освіту;

- лист-пояснення від потенційного роботодавця, який підтверджує готовність працевлаштувати особу;

- резюме заявника;

- засвідчена копія трудового договору;

Іноземні громадяни, які планують зайнятися підприємницькою діяльністю в Люксембурзі, підпадають під дію закону від 1988 р. про право ведення бізнесу. Закон охоплює всі види виробничої та комерційної діяльності та вимагає від іноземних громадян отримати спеціальний дозвіл (на заснування бізнесу). Цей дозвіл видається Міністерством малого бізнесу, туризму та житлового господарства після консультації із спеціальним комітетом при Міністерстві. Комітет оцінює рівень кваліфікації заявника. Як правило, заявник має надати довідку про платоспроможність та необхідні сертифікати і дипломи. Якщо особа змінює профіль бізнесу, вона має отримати новий дозвіл.

Надання медичних, соціальних послуг

Іноземні працівники в Люксембурзі часто потерпають від соціальної ізольованості. Однією з неурядових організацій, які опікуються проблемами мігрантів, є ASTI (Association de Soutien des Travailleurs Immigrés). Це незалежна організація, яка представляє всі групи іммігрантів: біженців, шукачів притулку, так званих «sans papiers» (осіб без документів), а також сезонних та найманих іноземних працівників, які мешкають в Люксембурзі. ASTI сприяє інтеграції в суспільство, надає юридичну допомогу представникам етнічних та расових меншин і представляє інтереси іноземних працівників.

Медичне обслуговування в Люксембурзі характеризується високою якістю та є платним незалежно від форми власності медичного закладу (державний або приватний). При перебуванні в країні тривалий період часу варто оформити договір медичного страхування з метою зменшення витрат на медичне обслуговування.

При отриманні дозволу на проживання в Люксембурзі іноземний громадянин отримує картку обов’язкового медичного страхування, яка покриває 40-80% витрат.

З детальною інформацією щодо медичних та соціальних послуг можна ознайомитись на єдиному веб-порталі за цим посиланням: http://www.secu.lu.

Митні питання

Контактна інформація Митної служби Люксембургу

26 Station Square, L-1616 Luxembourg

Телефон: +352290191-1 / +352484947

Веб-сайт: http://www.do.etat.lu/

 

Митні правила у Люксембурзі є стандартними для ЄС.

З держав, які не є членами ЄС, дозволяється безмитний імпорт цигарок – до 200 шт., сігарил – 100 шт., сигар – 50 шт., тютюн – 250 г., міцні спритні напої – до 1 л, вино – до 2 л. Особи, які перевозять спиртні напої та сигарети, повинні мати більше 17 років.

Заборонено вивезення без спеціального дозволу зброї та боєприпасів, предметів старовини, а також предметів, що мають культурно-історичну або художню цінність.

Обмеження на ввезення або вивезення валюти у вигляді банкнот або дорожніх чеків немає. Без заповнення спеціальної митної декларації через кордон дозволяється переміщувати валюту, чеки та цінні папери загальною сумою не більше 10 тис. євро.

 

Безмитний імпорт при поїздках усередині ЄС.

Тютюнові вироби:

- 800 сигарет;

- 400 сигарил (не більше 3 г кожна);

- 200 сигар;

- 1 кг курильного тютюну.

Алкогольні напої:

- 10 літрів спиртних напоїв більше 22%;

- 20 літрів алкогольних напоїв менше 22%;

- 90 літрів вина (але не більше 60 літрів ігристого вина);

- 110 літрів пива.

 

Безмитний імпорт при в’їзді з-за меж ЄС

Інші товари:

• Ліки - лише для особистого використання

• Товари для особистого користування некомерційного характеру на суму не більше 430 євро при подорожі на літаку або кораблі;

• Товари для особистого користування некомерційного характеру на суму не більше 300 євро при подорожі по суші;

• Товари для особистого користування некомерційного характеру на суму не більше 150 євро для мандрівників до 15 років.

Предмети некомерційного характеру носять випадковий характер і складаються виключно з товарів для особистого чи сімейного використання мандрівника, або товарів, призначених в якості подарунків.

 

Забороняються:

• М’ясна і молочна продукція, вироблена не в країнах ЄС, за винятком продукції в обмежених кількостях з Андорри, Хорватії, Фарерських островів, Гренландії, Ісландії і невеликої кількості певних продуктів з інших країн;

• Види, що охороняються, і продукція з них, наприклад, слонова кістка, панцир черепахи, корали, шкіра рептилій, дерево з амазонських лісів.

Обмежений імпорт:

• домашні тварини мають бути ідентифіковані (клеймо або електронна система ідентифікації), вакциновані проти сказу, а також потрібний ветеринарний сертифікат;

• не більше 10 кг м’яса, молока і молочних продуктів, привезених з Хорватії, Фарерських островів, Гренландії та Ісландії;

• сухе молоко для немовлят, дитяче харчування та спеціальні медичні продукти харчування (включаючи їжу для тварин), можуть бути дозволені, якщо їх не потрібно зберігати в холодильнику до відкриття, і якщо ця продукція фабричного виробництва в упаковці з оригінальною печаткою та кількість не перевищує 10 кг (для виробництва Хорватії, Фарерських островів, Гренландії та Ісландії) та 2 кг (для виробництва інших країн).

• риба, тільки випотрошена і її вага не перевищує 20 кг;

• валюта - без обмежень, якщо вона імпортується з країн ЄС. Всі мандрівники, які прибувають з-за меж ЄС, повинні декларувати суми, що перевищують 10 тис. євро або еквівалент в іншій валюті;

• хутряне і шкіряне взуття, зроблене з видів тварин, що охороняються, - потрібен спеціальний дозвіл.

 

Обмежений експорт(залежить від декларування):

• Валюта - без обмежень, при виїзді в країну, що не входить в ЄС. Усі мандрівники, що прибувають із-за меж ЄС, повинні декларувати суми, що перевищують 10 тис. євро або еквівалент в іншій валюті. 

Корисні номери телефонів

Єдиний екстрений номер – 112 (поліція, пожежна, аварійна, швидка допомога).

Поліція – 113

Таксі:

(+352) 48 00 58

www.citytaxis.lu

(+352) 28 37 18 73

www.alotaxi.lu

Корисна інформація для громадян України

Сайт аеропорту міста Люксембург (lux-Airport) www.lux-airport.lu

Тел. (+352) 2464-0, (+352) 2464-1

Дістатися з аеропорту до центра міста Люксембург можна, скориставшись автобусними маршрутами №16 або №29.

У місті Люксембург діє приблизно 25 автобусних маршрутів. У нічний час функціонують 3 маршрути. Тарифна схема для усіх видів транспорту єдина.

Короткотерміновий автобусний квиток (категорія А) з терміном діїдо двох годинкоштує 2євро. Десятьквитків (категорія С) - 16євро. Довготерміновий (денний)проїзний квиток (категорія В) коштує4,6євро,його дія закінчуєтьсяо 4 ранкунаступногодня. П'ятьтаких квитків (категорія D) -16євро.

Таксі можназамовитипо телефону,зупинити на вулиціабо взятинаспеціальнихстоянках біляготелів.Тарифискладаютьсяз розрахунку2,5 євроза посадкуіблизько 2євро закілометр пробігу. За поїздкувночідо тарифудодається 10%, за роботуу вихідні дні - 25%.

Демократична Республіка Конго

Рекомендації щодо правил поведінки

Під час перебування у ДР Конго рекомендується постійно виявляти пильність та обачність. При собі варто завжди мати номери телефонів екстреної допомоги та копії паспортних документів. При виникненні критичної ситуації намагайтеся терміново повідомити про це консульський відділ Посольства України в Бельгії.

 

Контактна інформація:

Телефони:

Факси:

Електронна пошта:

Веб-сайт

+32(0)2-379-21-19

+32(0)2-379-21-06

+32(0)2-379-21-27

+32(0)2-379-21-79

+32(0)2-379-21-74

 

emb_be@mfa.gov.ua

consul_be@mfa.ogv.ua

 

belgium.mfa.gov.ua

 

Гаряча лінія ПУ в Бельгії

+32(0)2-379-21-11 та +32476257735

Адреса: 32, Avenue Albert Lancaster, 1180 Bruxelles

 

У міжнародному аеропорту м.Кіншаси здійснюється санітарний та ветеринарний контроль. При в’їзді необхідно пред’явити свідоцтво про наявність відповідних вакцинацій, зокрема, від жовтої лихоманки. Зверніть увагу, що у разі відсутності такого свідоцтва громадянину буде відмовлено у в’їзді та накладено штраф.

Після прибуття до ДР Конго рекомендується зареєструвати місце Вашого перебування у підрозділах міграційної служби. При виїзді з країни в аеропорту м.Кіншаса усіма іноземцями сплачується виїзне мито у розмірі 50 дол. США.

При використані автотранспорту слід бути дуже уважними, оскільки більшість водіїв не дотримуються правил дорожнього руху, відсутні світлофори, дорожні знаки та розмітка. Страхування автотранспорту не є обов’язковим. Допускається використання чинних українських посвідчень водія. У випадку ДТП необхідно викликати поліцію, скласти протокол та звернутися до страхової компанії.

З міркувань безпеки варто уникати користування громадським транспортом. Найкращим варіантом для пересування вважається оренда автомобіля з водієм. З огляду на низьку якість доріг, перевагу краще надавати повнопривідним авто. У разі потреби виїзду за межі великих міст у нічний період часу рекомендується наймати машину супроводу з охороною.

Під час перебування у великих містах (Кіншаса, Лубумбаші, Кісангані) варто утриматись від піших прогулянок. При пересуванні на автомобілі необхідно блокувати усі двері та не відкривати вікна. Не носіть з собою значних грошових сум готівкою, коштовних прикрас і т.ін.

При скоєнні нападу на Вас з метою пограбування рекомендується не чинити опору та зберігати спокій.

Туристам слід бути уважними при виборі місць для фотографування, оскільки в ДР Конго заборонено проводити фото та відео зйомку державних установ, аеропортів, мостів, співробітників служб правопорядку та ін.

Загальноприйнятою валютою в обігу виступає долар США, хоча державною грошовою одиницею є конголезький франк. Використання банківських та кредитних карток є дуже обмеженим.

Пряме авіасполучення між Україною та ДР Конго відсутнє. Дістатися до Кіншаси можна, зокрема, щоденними рейсами з міжнародного аеропорту м.Брюссель (авіакомпанія «Брюссельські авіалінії»). Здійснюються також рейси «Ер Франс» Париж-Кіншаса (тричі на тиждень) та Стамбул-Кіншаса (5 разів на тиждень) літаками турецьких авіаліній.

Безпекова ситуація в країні акредитації

Безпекова та криміногенна ситуація в ДР Конго залишається нестабільною, складною та непередбачуваною. У східних та північно-східних районах країни діють озброєні угрупування, які скоюють злочини терористичного характеру, зокрема, захоплення заручників (у т.ч. іноземних громадян) з метою отримання викупу.

Не рекомендується відвідувати райони (Ківу, Ітурі, От-Уелє, Катанга) вздовж кордону з Руандою, Бурунді, Угандою та Суданом, де тривають збройні сутички між урядовими військами та незаконними збройними формуваннями.

Значна кількість крадіжок здійснюється безпритульними дітьми.

Злочинцями також часто використовується уніформа сил правопорядку.

Умови працевлаштування

Для роботи на території ДР Конго усі іноземні громадяни повинні оформити дозвіл на працевлаштування, що видається Національною офісом з питань зайнятості іноземців (ONEM).

Вартість дозволу становить 200 дол. США + збір за оформлення документів в залежності від галузі діяльності:

  • агропромисловість, тваринництво та рослинництво, гірничий видобуток, енергетика – 500 дол. США

  • будівництво, виробництво сталі, текстильне виробництво, сфера послуг – 700 дол. США;

  • торгівля, банківський та фінансовий сектор – 1000 дол. США;

  • купівля дорогоцінних матеріалів – 2800 дол. США.

Необхідні документи, що подаються до Офісу з метою отримання дозволу:

- заява-клопотання; проект трудового договору; організаційна структура компанії; резюме кандидата; опис бажаної вакансії; документи, що підтверджують професійну кваліфікацію; дипломи; програма навчання; 3 паспортні фотографії; запис у реєстрі іноземних робітників; нотаріально завірений статут підприємства; запис у комерційному реєстрі; докази здійснення виплат типу INSS та INPP; ксерокопія всіх сторінок паспорту; копія угоди про взаєморозуміння між Комісією та компанією.

Додатково, в залежності від виду роботи, подаються:

  • для медичних працівників – запис у медичному реєстрі

  • для підприємців – дозвіл на ведення малого бізнесу

  • для IT – спеціалістів – дозвіл комісії по інформаційним технологіям.

З деталізованою інформацією з питань працевлаштування можна ознайомитись на веб-сторінці Мінпраці ДР Конго http://www.mintravail.gouv.cd.

Надання медичних, соціальних послуг

У ДР Конго розповсюджені захворювання, що є характерними для країн з тропічним кліматом: малярія, лихоманки, холера, менінгіт, гепатит. Державне медичне обслуговування характеризується застарілою матеріально-технічною базою, неналежними санітарно-гігієнічними умовами, низькою кваліфікацією кадрів. Приватні клініки пропонують надання відносно якісних послуг за високу ціну.

Перед відвідуванням ДРК необхідно зробити щеплення від тифоїдної лихоманки, жовтої лихоманки, гепатиту А, В, С та ін.

Європейські експерти рекомендують користуватися послугами наступних медичних закладів у Кіншасі:

  • «СМК» Медичний центр Кіншаси, (168 avenue Wagenia et rue du Commerce),тел. + 243 89 89 50 300/301.

  • «CPU» Центр невідкладної допомоги (168 avenue Wagenia et rue du Commerce),тел. + 243 89 89 50 302.

  • Медичний Центр (15 avenueKasaï Barumbu), тел. + 243 99 82 45 339.

  • Медичний Центр (4804 avenueNgafani), тел. + 243 89 89 24 426; +243 9 99 93 21 43.

Питну воду слід вживати лише із стандартних пластикових пляшок, придбаних власноруч або відкритих при Вас.

З огляду на значні інфекційні ризики, спати вночі слід під москітною сіткою, також варто уникати купання у водоймах. Широко розповсюджені захворювання, що передаються статевим шляхом. 

Митні питання

Заборонено переміщувати через кордон вогнепальну та холодну зброю, культурні цінності, абсент, хутро, вироби зі слонової кістки, наркотичні препарати, золото у злитках, необроблені алмази.

Безмитний імпорт

  • 200 цигарок

  • 50 сигар

  • 1 пляшка алкогольних напоїв

  • фото та відео пристрої – лише з туристичною метою 

Корисні номери телефонів

Невідкладна допомога +24399-992-13-21.

Поліція +24399-191-07-54; +24399-885-33-498

Пожежна охорона +24399-936-99-36

Страхування +24399-998-45-72.

Міграційна служба + 24381-030-07-55

Міністерство внутрішніх справ +24399-110-88-55

Рекомендації МЗС громадянам України

З метою запобігання потраплянню громадян України у скрутні ситуації за кордоном, пов’язані із наслідками їх втягування у протиправну діяльність на території іноземних держав, Міністерство закордонних справ наполегливо рекомендує громадянам України враховувати таке. Виїзд громадян України за кордон має здійснюватися на законних підставах відповідно до запланованої мети поїздки та згідно з вимогами чинного законодавства України та країни призначення.

При плануванні виїзду за кордон з метою працевлаштування, здійснення підприємницької діяльності, в рамках виконання зовнішньоекономічних контрактів, забезпечення міжнародних перевезень тощо,  необхідно свідомо та відповідально ставитися до вибору пропонованої діяльності та порядку її здійснення, реалізовуючи своє право на працю виключно з використанням офіційних механізмів і процедур.

При цьому слід уникати відносин із сумнівними особами та посередницькими структурами, які, користуючись необізнаністю, вразливим становищем та вводячи в оману, можуть мати на меті втягнення особи у злочинну діяльність (контрабанда, найманство, незаконне надання послуг військового призначення та подвійного використання, торгівля людьми тощо) з відповідними правовими наслідками.

Крім цього, готуючись до закордонної поїздки, громадянам слід з’ясувати можливі застереження МЗС щодо відвідання тієї чи іншої країни. Серйозне занепокоєння викликає ситуація, коли, незважаючи на рекомендації утриматися від поїздок до окремих країн у зв’язку зі складним безпековим становищем та можливими загрозами їхньому життю і здоров’ю, які виникають у цьому зв’язку, а саме: неправомірні затримання, неможливість місцевої влади гарантувати безпеку та правопорядок, триваючі конфлікти та збройні сутички, мають місце факти виїзду наших громадян до кризових регіонів світу, у тому числі з метою працевлаштування з використанням нелегальних каналів.

МЗС закликає громадян України, які знаходяться за кордоном, дотримуватися законів країни перебування, а також здійснювати відповідні кроки (ставати на консульський облік, якщо термін перебування перевищуватиме 3 місяці, або повідомляти свої установчі і контактні дані у разі менш тривалої подорожі закордонним дипломатичним і консульським установам), спрямовані на створення передумов, необхідних для забезпечення можливості надання необхідної допомоги у випадку надзвичайних обставин.

Порядок в’їзду громадян України на територію Косово (Сербія)

Сербськими компетентними органами наголошується на необхідності в’їзду до Косово і Метохії лише через державний кордон Сербії, а наявність в проїзному документі відміток косовських властей про перетин кордону може розглядатися як порушення міграційно-візового режиму Сербії. У цьому зв’язку особи, які в’їхали до Косово не через територію центральної Сербії, зобов’язані спочатку виїхати з Косово до третьої країни, а потім в’їжджати до Сербії через сербські пункти пропуску на державному кордоні.

Порядок в’їзду громадян України на територію Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії (Грузія)

Відповідно до Закону Грузії «Про окуповані території», в’їзд громадян України та інших країн до Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії можливий лише за наявності спеціального дозволу компетентних органів Грузії і тільки з напрямку Зугдідського муніципалітету – до Абхазії, і Горійського муніципалітету – до Цхінвальського регіону/Південної Осетії. В’їзд на ці території з інших напрямів, зокрема через пункти пропуску «Адлер», «Псоу» і «Нижній Зарамаг» з боку Російської Федерації, а також проїзд через них на територію Зугдідського та Горійського районів Грузії заборонений. Порушення діючого режиму розглядається як незаконний перетин кордону, що кримінально переслідується. Вчинення даного злочину карається позбавленням волі строком від двох до чотирьох років або значним матеріальним штрафом у розмірі від 1000 до 1500 дол. США.

Криміногенна ситуація на території Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії залишається напруженою. Існує реальна загроза безпеці та життю іноземних громадян, у т.ч. затримання та звинувачення громадян у порушенні порядку в’їзду та перебування на території самопроголошених утворень.

Доступ дипломатів та представників міжнародних правозахисних організацій на територію Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії наразі обмежено, що робить неможливим надання громадянам України своєчасної допомоги.

У зв’язку із зазначеним, Міністерство закордонних справ України наполегливо рекомендує громадянам України утримуватись від відвідання Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії, а також прилеглих до них районів.

Громадянам України, які після 2008 року відвідували територію Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії і мають в паспортних документах відмітки про проходження прикордонного контролю, також наполегливо рекомендується утриматись від поїздок до Грузії через небезпеку кримінального переслідування.

Звертаємо також увагу на те, що на території Абхазії та Цхінвальського регіону/Південної Осетії заборонено ведення будь-якої діяльності, зокрема торговельно-економічної, міжнародне повітряне, морське, залізничне та автомобільне сполучення, користування державними ресурсами, здійснення фінансово-кредитних операцій, операцій з нерухомим майном тощо.

Порядок в’їзду громадян України на територію Нагірного Карабаху (Азербайджан) та прилеглих до нього районів

Територія Нагірного Карабаху (Азербайджанська Республіка) та семи прилеглих до нього районів Азербайджанської Республіки (Агдамський, Лачинський, Кельбаджарський, Губадлинський, Зангеланський, Джебраїльський, Фізулінський) є забороненою для відвідування у зв’язку з нагірно-карабаським конфліктом між Азербайджаном та Вірменією.

Відвідування території Нагірного Карабаху без попередньої згоди на це офіційних органів Азербайджану суворо забороняється. Порушення встановленої норми призводить до автоматичного включення іноземців до списку персон нон ґрата для Азербайджану.

Доступ дипломатів та представників міжнародних правозахисних організацій на територію Нагірного Карабаху наразі обмежено, що робить неможливим надання громадянам України своєчасної допомоги.

Під посиленим контролем спеціальних служб та сил правопорядку також перебувають прилеглі до окупованої території райони, зокрема Тертерський, Агджабедінський, Бардинський, Геранбойський. Особливу увагу слід приділяти перебуванню у цих районах Азербайджану, оскільки недостатня кількість інформаційно-вказівних знаків може бути причиною критичного наближення до згаданих територій.

У зв’язку із зазначеним, Міністерство закордонних справ України наполегливо рекомендує громадянам України утримуватись від відвідання Нагірного Карабаху та прилеглих до нього семи районів.

Звертаємо також увагу фізичних і юридичних осіб України на те, що ведення будь-якої діяльності, у т.ч. й комерційної, на території Нагірного Карабаху без згоди на це офіційного Баку суворо забороняється.

Мапа